Assalamualaikum semua.....hari ni saya nak cerita lagi dan lagi kenapa saya kata VITAMIN C shaklee PILIHAN RAMAI dan TEPAT untuk anda...pasti anda dah baca post sebelum pasal perbezaaan vitamin C shaklee dan vitamin c di psaran...tak baca lagi?..ish ish ish...



kalau anda semua belek label botol vitamin C ini, anda belek di kandungan lain-lain, ada ... ROSE HIPS....
apa itu ROSE HIPS?....
cantikkan gambar kat atas...itulah ROSE HIPS...
Rose hip digunakan untuk teh herba, jem, jeli, sirap, minuman, pai, roti, dan marmalade. Satu spesies bunga ros beberapa kadang-kadang ditanam untuk nilai hiasan paha mereka, seperti Rosa moyesii, yang mempunyai bentuk seperti buah-buahan merah besar berbentuk botol. Rose hip baru-baru ini telah menjadi popular sebagai vitamian tambahan yang sihat untuk chinchillas . Chinchillas tidak dapat untuk mengeluarkan Vitamin C mereka sendiri, tetapi dengan adanya ROSE HIPS ianya mampu memproses banyak makanan yang kaya vitamin C. 

Manfaat kesihatan

* Merupakan salah satu tumbuhan yang kaya dengan vitamin C yang tinggi, dengan kira-kira 1700 ¨ C2000 mg setiap 100 g dalam produk kering,
* RP-HPLC ROSE HIPS segar dan beberapa produk yang boleh didapati secara komersial mendedahkan pelbagai kandungan asid L-askorbik, antara ,03-1,3%.
* Rose hip mengandungi vitamin C, D dan E, asid lemak dan antioksidan flavonoid.
* Rose hip serbuk adalah ubat untuk artritis reumatoid.
* Rose hips itu mempunyai nilai-nilai antioksidan yang jauh melebihi beri lain seperti blueberry
* Sebagai ubat herba,  disebabkan dengan keupayaan untuk mencegah jangkitan pundi kencing, dan membantu dalam merawat pening dan sakit kepala. Rose hip juga biasa digunakan luaran dalam bentuk minyak untuk mengembalikan kemantapan kulit oleh tisu berkhasiat dan astringing.
* Dibancuh ke dalam air secara rebusan, boleh juga digunakan untuk merawat sembelit.

So?...anda masih nak fikirkan vitamin C apa yang perlu anda miliki?>...tak yah ragu-ragu, tak perlu risau-risau....dengan pengambilan VITAMIN C SHAKLEE, ia PENUHHHHHHHHHHHHHHHHHH DENGAN SUMBER VITAMIN C.....
Credit

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Hubungi Huda 0145075708

  untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda akan diberikan tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan kami :)

0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top