Sesungguhnya kesan toksin pada badan amat mebahayakan dan banyak memberi kesan buruk..Detailnya adalah seperti dibawah..

KESAN KEMUDARATAN TOKSIN KEPADA TUBUH?

Hakikatnya, pengambilan makanan terlalu berasid seperti daging, makanan diperhalus seperti nasi, roti, gula, manisan, makanan goreng berminyak, protein dan lain-lain adalah faktor yang menyumbang kepada masalah kesihatan. Di samping itu, makanan yang mengandungi bahan kimia seperti pengawet, pewarna dan perasa tiruan, antibiotik, racun perosak dan lain-lain.

Jika badan terlalu berasid serta berlaku proses penapaian dalam usus akan meningkatkan kandungan toksin di dalam badan kita. Toksin tersebut akan diserap dan melekat dalam darah yang menyebabkan terjadinya pelbagai masalah kesihatan atau penyakit. Antara penyakit yang diakibatkan oleh tindakbalas toksin dalam darah, ialah:

PENYAKIT JANTUNG / TEKANAN DARAH TINGGI
Photobucket

Toksin yang melekat di dalam darah akan menjejaskan kelancaran perjalanan darah. Ia menyebabkan jantung, bekerja lebih kuat untuk melancarkan perjalanan darah yang melalui saluran yang tersumbat. Ia akan mengakibatkan pembesarana jantung, sementara tekanan ke atas saluran tersumbat akan mengakibatkan tekanan darah tinggi. Di samping itu, buah pinggang dan sistem endoktrin dalam usaha membersihkan toksin akan merembes pelbagai jenis kimia yang menyebabkan terjadinya tekanan darah tinggi.

PENYAKIT KULIT
Penyakit kulit terjadi apabila toksin dalam darah cuba keluar melalui kulit. Pengumpulan toksin di dalam kulit akan mengakibatkan penyakit seperti jerawat, furunkel dan lain-lain.

DEMAM
Photobucket

Demam adalah proses semulajadi badan untuk membersihkan diri sendiri. Apabila sel darah putih menentang toksin di dalam badan, kadar metabolisme semakin cepat, mengakibatkan tubuh mendapat demam.

TUMOR
Tumor juga berpunca daripada bahan buangan bertoksin yang berkumpul di pelbagai tisu badan.Oleh itu, langkah awal untuk mengelakkan penyakit ialah dengan membuang toksin dan tidak semata-mata mengawal sebarang penyakit dengan ubat sahaja.

JIKA ANDA SEORANG PEROKOK???
Photobucket

Sayangilah nyawa anda, mungkin kempen ”TAK NAK’ tidak mampu mengubah tabiat merokok anda. Jangan khuatir kerana kami tidak mahu memaksa anda untuk tidak merokok, namun kami tahu bahawa anda YAKIN dalam tubuh anda terdapat banyak toksin terkumpul hasil dari tabiat merokok anda. Kami juga YAKIN anda tahu bahawa toksin daripada tabiat merokok ini akan memudaratkan kesihatan anda.

__________________

Ha...dalam shaklee..kita ada core vitamins yang boleh membantu dalam buang toksin ni ye...iaitu Alfalfa, herblax dan juga DTX Complex....memang penyahtoksin yang hebat lah!

Pstt...kawan2..bulan ni ada promo alfalfa tau...buy 6 FREE 1...jom grab..buang segala toksin dalam bdan kita...sebabnya..kalau toksin banyak dalam badan kita..certain organ dalam badan kita ni akan bekerja lebih kuat dari biasa tau...over limit! kan kalau benda yang over limit buat keje mudah rosak kan? so...bila mudah rosak nak kena cari spare part kan? agak2 nya lah kan..organ badan kita ni senang ke nak dapat spare part?? haaa...lebih baik kita prevent dulu sebelum parah....jom ramai2 borong alfalfa dengan harga cukup istimewa bulan ni...rugiii wooo sape tak grab the chance!
Bagaimana dengan anda? Nak cuba Shaklee?

Boleh hubungi saya di 0145075708/ PM saya pun boleh untuk sebarang pertanyaan:)

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top