Bismillahirrahmanirrahim..........

Terima kasih kerana sudi menjadi pembaca setia Inspirasi Huda.

Alhamdulillah..kali ni sempat saya luangkan masa untuk berkongsi dengan pembaca blog saya..Kisah ni saya kira sangat memotivasikan saya.

Cuti sekolah hujung minggu sempatla balik ke kuala terengganu sekejap(Rumah Mertua)..Biasa saya balik mesti 2 hari..tapi kali ni sehari je..sebab nak luangkan masa ke program Master Celebration W.Muliani di Tok Aman Bali.Aiish!!! makan kat Hotel lagi..hihi.tapi bukan makan best yang saya nak citer kat korang nie...

Master Coordinator ni adalah rank tertinggi dalam shaklee dimulai dengan Distributor,Supervisor,Senior supervisor,Coordinator,Senior coordinator,Key Coordinator,Senior Key Coordinator, dan akhir sekali Master Coordinator.

Kalau kerja biasa, nak naik pangkat kenalah tunggu bertahun-tahun,itupun belum tentu.Tapi dengan shaklee,nak naik rank setiap bulan pun boleh. Dan tentulah bila naik pangkat,bonuspun bertambah la.Tapi kalau naik rank tapi xefektif,bonus turun balik la..

Jadi, bila buat Shaklee ni memang rasa sangat kebergantungan kepada Allah. Sebab hanya Allah yang memberi rezeki, menggerakkan hati pelanggan dan pembaca saya untuk membeli, menggerakkan semangat downline saya untuk berusaha lebih gigih, yang penting kita doa, doa dan doa tanpa mengetepikan usaha, marketing yang berlipat kali ganda.

Berbalik kepada Master Celebration ni, atau biasa kami ringkaskan jadi MasCel, majlis ini ditaja sepenuhnya oleh pihak Shaklee. Shaklee juga menaja Master yang diraikan ini untuk tinggal di hotel yang dipilih sendiri oleh master untuk tinggal satu malam. Bestkan dapat duduk hotel 5 bintang secara percuma. Tarikh, tempat dan konsep dipilih sepenuhnya oleh orang yang diraikan 


Sebenarnya dah banyak kali saya berjumpa yani dalam majlis2 magic aura..sebabnya kami dari susur galur yang sama..cuma mak lain.Bagi saya yani mempunyai jiwa yang kental.8 bulan dah bergelar master..Waaww!!!Bonus bulanan semestila 6-7angka..Best kan??

yelah..saya bergelar sen sup pun lps 6bulan buat Shaklee secara aktif..yani ni 8 bulan dah jadi master??sangat membanggakan!!

dulu saya xnampak peluang dalam shaklee ni besar.saya ambik shaklee untuk makan sendiri je..SELFISH nyer saya waktu tu..sekarang ia dah BERUBAH..mind set saya juga berubah..saya boleh bantu ramai orang..bukan sekadar lepas makan suplement je..

Saya lihat yani mempunyai push faktor yang sama dengan saya..

1.Nak bantu keluarga.samada dari sudut kesihatan dan kewangan..
2.Nak konsisten makan suplement untuk mak ayah dan diri sendiri..

saya masih ingat lagi kata2 yani..modal untuk join shaklee RM75 tu yani ambik duit Tabung Haji beliau.

dan nyata terbukti yani boleh lakukan.yani boleh ambil cuti tanpa gaji untuk menjaga ayah.dan selepas ayah meninggal..yani terus resign untuk menjaga sendiri ibu beliau..walaupun resign..yani mempunyai pendapatan 3xganda dari gaji kat office..sape sangka kan...

Haa...best kan..anak xpayah hantar nursery..jaga sendiri,didik sendiri..mak ayah boleh makan suplement..siap boleh kasi duit belanja tiap2 bulan lg...



Alhamdulillah..saya bangga jadi salah seorang warga Jutawan Shaklee..dah ramai leader yang berjaya dan xkedekut ilmu..Xbermegah2 pun dengan income bulanan yang diorang dapat..Kami disini lebih kepada nak bantu ramai orang,nak bantu surirumah,ibu2 berjaya dan mendapat kehidupan yang jauh lebih baik..

Alhamdulillah..sejak aktif berbisnes shaklee,saya juga xde masalah kewangan..xpayah nak tunggu gaji untuk saya beli suplement.Terima kasih k.long (master ira) kerana telah perkenalkan bisnes shaklee kepada saya.

* Gambar kat atas ni saya bersama anak shaklee,mak,nenek dan moyang..hihi..tu dalam shaklee la..
tapi kalu luar shaklee anak dan mak shaklee tu kakak kandung saya.mentor yang hebat!!!

Bagi saya ..nak berjaya dalam bisnes ni @ bisnes ape jua pun bukan terletak pada modal yang besar.Tapi JIWA dan SEMANGAT yang kuat!!saya juga bermula dengan RM75.bukan free membership macam downline saya.tu pun rasa besar sangat RM75 waktu tu.Tapi sekarang nyata ia dapat membantu saya dan keluarga juga..

Bersama Victor Lim..


Sempat bergambar dengan master baru di hari majlis..






0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top