Alhamdulillah...pagi ni kita masih diberi nikmat kesihatan.Nikmat yang tidak boleh dibeli dimana2...

Kelmarin saya ade berjumpa dengan kawan lama,memang lama xjumpa.Hampir 14tahun.Sedang borak2,baby beliau yang berusia 4bulan menangis nak susu.

Kawan saya pun keluarkan sebotol susu formula yang dah dibancuh.Saya tanya dia.Kenapa xberi susu badan?susu badan ciptaan Allah  swt banyak sangat kelebihannya.

Jawab kawan saya..susu badan xcukup.

Saya beritahu pengalaman saya menyusukan kedua2 anak saya.Dulu.. memang rasa susu badan xcukup.tapi,bila kita jaga pemakanan,juga mengamalkan suplement..semua dah berubah.
susu badan saya boleh buat stok pulak..hihi

Mengikut pengalaman saya serta perkongsian semasa saya hadiri bengkel penyusuan..Antara faktor utama susu merudum adalah kurang nutrisi dalam badan dan juga kehidupan harian seperti tekanan kerja,kurang makan,letih dan sebagainya...

Selepas mendengar penjelasan saya..kawan saya akui,kehidupan seharian dia sibuk.Mungkin ia menjadi faktor menyebabkan susu badan merudum.

kawan saya nak cuba set menyusu shaklee.semoga Allah permudahkan proses penyusuannya selama 2 tahun insyaAllah...

Juga kelebihan susu ibu

huda
0145075708
www.inspirasihuda.blogspot.com

0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top