kisah vitamin E shaklee boleh mengatasi sunburn..jom ikuti kisah k.cery....

Alhamdulillah, petang ni bersiaran dari ofis Faizland Sdn Bhd untuk mengupdate blog mamafaiz. tak sah kalau tak update, sayang dgn blog ni mcm sayang dgn diri sendiri.. cewahhh.. hihih..Petang ni saya sangat teruja nak kongsi kisah vitamin E..brand Shaklee ..serius teruja gilerr... macam baru kenal jer kan.. ni semua gara2 sunburn.. bukan sahaja Faiz tapi saya gak... last month kan kami ke Tioman...2 minggu kemudiannya kami ke Pulau Kapas plak.. tak sempat nak recover kulit tu.. tapi jgn risau... kitorang ada penawar sunburn... natural ni.. guna kapsul Vitamin E.

cerita pasal vitamin E untuk sunburn ni, saya teringat ketika saya masih bekerja dengan Petronas 4 tahun yang lepas..saya ditugaskan jaga project di paka... haa faham2 lah plant kat paka tu.. tengah2 panas terik.. terbakarrrr... hihi.. kawan saya advice dia kata sapu baby oil johnson tu ataupun cari yang vitamin E oil lotion..... Time tu mana lah sempat nak cari supermarket lotion2 ni semua.. Tapi saya teringat bekalan suplemen(vitamin) .. macam biasa lah.. bwk bekal vitamin2.. Vit E, Vit C, vitalea, bcomplex dan mcm2 lagi.. ihihi.. Haaaa ada pun vitamin E... so apa lagi, saya ambil sebiji kapsul vit E tu, cucuk dgn pin.. kemudian minyak tu saya sapukan ke seluruh muka... saya amalkan setiap hari sebelum tidur.. bangun tidur baru bilas muka... Alhamdulillah ...mujarab.... bukan je sunburn pulih cepat, tapi kulit jadi halus mulus...
gambar hiasan.. Inilah vitamin Shaklee.. haa macam coklat kan.. kaler gelap tu sebab ia mengandungi ekstrak biji anggur.. :)

Haa itu kisah 4 tahun lepas time sunburn di Paka... Sekarang berulang kembali.. tapi kalini lepas bersukaria di Pulau Tioman dan PulauKapas dah tak berapa risau pasal sunburn sangat sebab ada Vitamin E.....Ni saya upload beberapa keping je  gambar.. selebihnya dalam Facebook dan juga didalam hati..hihihi

jom terjunn..
2jam snorkeling.. merah padam muka. tapi berbaloi sebab Pulau Kapas saaaaangaaaaaat cantik..hihih..
ni hero2 yang menjayakan trip ke Pulau Kapas untuk mencandat sotong

Ini pula model Vit E.. .bukan saya jer yang pakai masker vit E.. tapi anak saya si Faiz ni pun nak gak.. Alhamdulillah, sunburn beliau pulih.. jangan risau.. tiada bahan kimia berbahaya.. tak perlu telan bagai... sapu je sebelum dia tidur tu.. hihi
Okey sekian kisah vitamin E.. itu pengalaman saya dan Faiz.. Anda boleh cuba kalau berminat.. ..atas risiko sendiri yer.. So far yang saya cuba adalah kapsul vitamin E jenama Shaklee.. kalau jenama lain saya no komen lah yer.....hihih.. Saya amalkan masker vitamin E Shaklee  untuk kulit lebih moist dan lembut (mcm choc cake moist lak..hihi)...dan untuk cegah jerawat....bukan semata2 sebab sunburn... bila tak sunburn pun saya memang amalkan masker vitamin E setiap malam.. bergantung kepada tahap kerajinan, takdelah setiap malam.. pengsan pulak suami saya tidur sebelah saya karang..hihihi.

0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top