[ CADANGAN SET IBU MENYUSU ]


SET IBU MENYUSU SHAKLEE terdiri dari vitamin-vitamin seperti berikut, Vitalea, Vit C, B Complex, Ostematrix, Alfalfa & Energizing Soy Protein (ESP).
Diantara fungsi2 setiap vitamin dalam set ini adalah:

Vitalea @ Multivitamin dengan formula zat besi : Sangat perlu demi memastikan tubuh menerima semua zat dan vitamin yang penting dan perlu dalam menjamin kesejahteraan secara am.

B complex : Lengkap dengan 8 kumpulan B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil.

Vitamin C : Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan.

Alfalfa : Raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSU IBU.

** Keempat-empat suplemen di atas terdapat dalam set penyusuan asas yang kami cadangkan.

Namun, untuk hasil lebih optimum, anda boleh memilih untuk menambah Ostematrix dan/atau ESP (Energizing Soy Protein)

OsteMatrix (Shaklee Cal-Mag): Dalam susuibu, antara kompisis vitamin yang tinggi ialah kalsium.

Kalsium penting
untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susuibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.

Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta

muka menampakkan garisan tua. Sebab itu pengambilan sumber kalsium tidak boleh dipandang ringan sama sekali. Ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual (period), mendapati susunya akan merundum. Ini disebabkan kekurangan kalsium di dalam darah yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkirkan.

Selain itu, kelebihan Kalsium Shaklee ialah: - Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal. - Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf. - Menolong mengurangkan simptom-simptom senggugut seperti perut kembung, kekejangan, retensi air, mudah eradang dan kemurungan.

Energizing Soy Protien (Shaklee ESP): Kompisis vitamin utama dalam susuibu ialah protien. Protien adalah makanan sel. Sel tak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan protien iaitu khasiat dari makanan yang diambil.

Protien berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protien.

Selain itu protien dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga. Protien sangat sensitif. Ianya wujud pada suhu badan kita dan mudah terhapus pada suhu yang tinggi. So apabila kita memasak sumber protien seperti ikan goreng pada suhu yang tinggi, hakikatnya banyak protien yang telah musnah semasa proses memasak itu sendiri.

Di bawah ni antara efek yg anda dpt dari Set menyusu Shaklee ni :

Kulit bertambah cantik dengan adanya B Complex, Vit C dan ESP
Luka, parut2 dan stretch mark cepat pulih dengan adanya Vit C & ESP.
Kulit bertambah cerah dengan adanya ESP
Mengurangkan rambut gugur dengan adanya ESP yg menguatkan rambut dan kuku
Suami pun rasa best, dah x yah mkn manjakani dgn adanya Alfalfa. Macam anak dara..
Badan bertenaga kerana B complex dan VITALEA memberi tenaga segera & berpanjangan.
Tidak lagi diserang sakit kepala dengan adanya B complex dan OSTEMATRIX
Baby cepat kenyang dengan pengambilan ESP dan susu juga menjadi pekat.
Tidak lagi mengalami kejang kaki dengan adanya OSTEMATRIX
Senang bangun pagi pun sebab ada OSTEMATRIX
No more sembelit dgn bantuan alfalfa..
Memekatkan susu (mengkualitikan susu >> bayi tak lama bergayut)
Mengetatkan ‘miss v’ ibu-ibu.
Menghilangkan keputihan.
Mencegah payudara ‘jatuh’.
Meningkatkan fungsi saraf termasuk saraf otak.
Mengurangkan sinus/alergi.
Menguatkan sistem imun ibu dan juga bayi. (tidak mudah demam, batuk dan selsema, walaupun semasa musim tersebut)

Tp perlu di ingat, jadual mengepam haruslah dipatuhi kerana susu akan bertambah byk apabila ada demand. Sentiasa ingat, demand vs supply

Kejayaan penyusuan adalah bergantung kepada kesihatan ibu dan ibu hendaklah memahami konsep asas penyusuan :-

lebih kerap si manja disusukan atau lebih kerap sesi perahan susu, maka lebih banyak susu ibu akan dihasilkan ( konsep : supply & demand )

Pengambilan vitamin akan berjaya jika ibu berdisiplin, sabar dan konsisten dalam :-

kerap menyusukan bayi secara langsung atau bagi ibu bekerjaya, sesi perahan yang konsisten sekurang2nya selang 2 atau 3 jam sehingga payudara benar2 kosong

pastikan ibu mangambil air kosong secukupnya setiap hari iaitu tidka kurang 3 liter sehari

set ibu menyusu


si ibu juga digalakkan mendekatkan diri dgn Pencipta demi memastikan keseimbangan keperluan rohani dan jasmani dititikberatkan. Bg Muslim, doa dan zikir sangat digalakkan bukan hanya semasa membuat sesi perahan atau sedang menyusukan bayi tetapi menjadikan amalan rutin agar mudah mencapai gelombang alfa, iaitu ketenangan supaya peyusuan dapat berlangsung dengan lancar.


huda
014-5075708

0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top