Assalamualaikum dan salam sejahtera.Semoga pembaca blog inspirasihuda sentiasa sihat dan gembira.
Dalam entry yang lepas saya ada kongsikan tentang testimoni sahabat saya hamil selepas mencuba GLA. apakah makan GLA Complex saja untuk kesuburan?


Sebenarnya, menurut kajian yang dibuat oleh Harvard Medical School, tahap kesuburan boleh dinaikkan dengan pengambilan Multivitamin & Multimineral. Jadi mari kita lihat satu persatu bagaimana Set Kesuburan Shaklee ini membantu dalam kesuburan.


set kesuburan shaklee untuk isteri mengandungi vitalea, B Complex, Vita-C, alfalfa dan GLA Complex, 

manakala untuk suami mengandungi Vita Lea, B complex, Vita C,Vita E dan Zinc Complex.


Multivitamin dan Multimineral (Vita Lea) membekalkan kesemua nutrien yang diperlukan oleh tubuh. Pendekatan ia memenuhi ruang2 kosong dalam tubuh kita di mana mungkin kita tak cukup vitamin/mineral dari diet kita. Jadi bila badan dah cukup nutrien, pasti ia dapat berfungsi dengan lebih cekap.
 

Vitamin B Complex penting terutama untuk mereka yang merancang untuk hamil kerana ia mengandungi asid folik yang diperlukan di awal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida.

Vita C pula untuk pembinaan dan pemulihan sel.


Alfalfa untuk wanita membantu dalam hal2 organ kewanitaan dan menyelesaikan masalah seperti keputihan dan sebagainya.



Vitamin E terdapat Selenium (SE) yang boleh meningkatkan kualiti air mani dan mempunyai kesan bermanfaat dan perlindungan terutamanya pada motilitas sperma.



Vitamin/produk yang memainkan peranan dalam kesuburan ini adalah GLA Complex untuk isteri

dan Zinc Complex untuk suami.

 Bagaimana kedua2 ini berfungsi?


GLA Complex membantu tubuh menghasilkan ‘cecair kesuburan’ yang antaa kebaikannya ialah memberi ‘ruang’ untuk sperma terus hidup dalam tiub falipio sehingga 5 hari. 

Zinc pula membantu menguatkan sperma.


Gabungan nutrien di atas memberikan ada harapan untuk menimang cahaya mata.. Jangan lupa berdoa pada Tuhan agar dikurniakan anak. Yang penting, jangan berhenti berusaha & berharap pada-Nya.



http://inspirasihuda.blogspot.com 
boleh sms saya di 
014- 507 5708( huda ) ya untuk konsultasi lanjut dan harga best. 
  (^_^)

0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top