Harini saya nak share tentang satu2nya produk shaklee ala ala magic potion yang jarang saya share di blog ni… VIVIX SHAKLEE…..kalo nak belikan utk parents atau hubby tersayang..yes..you are welcome tu..Sebelum ni jika kak long order vivix untuk mak ayah,biasanya saya la tukang ambik vivix kat branch,dah hampir 3tahun mak ayah saya mengambil vivix..hasilnya memang tip top..mak ayah sihat dan cergas tapi mari kita baca testimoni2 pengguna vivix…. semalam seorang teman saya di sekolah telah membelinya untuk ibunya…nnt kita tunggu testimoni beliau.. for the time being..kita baca testimoni org lain dulu… dan segala2nya tentang vivix..

Bahan-bahan Utama Vivix™ dari Ekstrak botani

1)Polygonum Cuspidatum
Sumber yang unggul bagi Resveratrol
•Akarnya (“He Sho Wu”) kaya dengan kandungan resveratrol
•Digunakan sebagai ubat tradisional untuk merawat rambut beruban di negara China & Japan selama lebih 100 tahun
•100% semulajadi
•Min. 98% tulen
•100% bebas emodin = Selamat dan Mudah diterima oleh tubuh

2)Anggur Muscadine

Lebih Kromosom : 20 berbanding 19 kromosom- Membantu melanjutan usiaØ
Kuasa Antioksidan- 40 X lebih tinggiØ
Polifenol yang penting dalam Anggur Muscadine : Elagik Asid, OPCs (oligomerik proanthocyanidins)Ø
& Kuercetin
anti-kanser, antioksidan, anti-inflamasiØ
Kebaikan Polifenol Anggur Muscadine
Anti-kanser
Menyokong kesihatan sendi
Mengurangkan kedutanü
Mengurangkan risiko penyakit jantungüMengurangkan komplikasi diabetesü
Mengurangkan risiko bronkitisü & penyakit lelah
3)Elderberi Eropah

4)Lobak Ungu

Mengandungi polifenol Anthocianin yang amat berkuasa untuk:
Antioksidan
Anti-inflamasi
Agen Anti-bakteria
Mengurangkan kolesterol Kebaikan kesihatan

Meningkatkan fungsi imun
Meningkatkan penglihatan visual
Antibiotik semulajadi

Melindungi daripada penyakit jantung
KEBERKESANAN

Satu hidangan Vivix™ mengandungi sama banyak resveratrol yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.10x ganda lebih hebat dari resveratrol

Rahsia:Saintis mendapati Orang Perancis makan makanan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui: Rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terdapat dalam wain merah…Apakah itu Resveratrol?
• Antioksidan yang kuat,
• Anti-inflamasi
• Anti-kanser
okey…cukup dah tentang fakta mengenai Vivix Shaklee…sekarang baca artikel dari harian metro mengenai Vivix sitizarinah@hmetro.com.my2010/01/22
  RAMAI wanita bimbang dengan proses penuaan yang berlaku pada wajah. Namun penuaan adalah proses semula jadi yang tidak dapat dielakkan. Penuaan membabitkan kemerosotan fungsi organ dan sel dalam sistem tubuh yang berlaku secara berperingkat ketika usia meningkat. Proses itu menyebabkan berlaku perubahan fizikal dan fisiologi yang tentunya menakutkan wanita. Namun proses berkenaan berbeza antara individu, bergantung kepada genetik, diet, gaya hidup dan persekitaran. Perubahan fizikal disebabkan proses penuaan ini termasuk rambut menipis dan mula beruban, kulit menipis dan kurang anjal serta muncul garis halus. Tenaga semakin berkurangan malah lemak mula terkumpul sehingga menyukarkan seseorang mendapatkan berat badan yang ideal. Malah proses penuaan juga akan menyebabkan muncul pelbagai penyakit termasuk kemerosotan sistem daya tahan melawan penyakit, kerapuhan tulang serta kurang daya penglihatan.
 
Anggur muskat yang juga dikenali sebagai anggur nombor satu di Amerika menimbulkan kekecohan di kalangan masyarakat kerana kebaikannya yang boleh membuatkan kulit bertambah muda serta memberi kesihatan berpanjangan. Anggur muskat dan bijinya adalah satu daripada sumber terbaik antioksidan dan mempunyai ciri antiradang. Ini kerana sebatian phenolik tertumpu pada bahagian biji. Jika dibandingkan anggur lain, ia mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terdapat dalam arak merah yang terbukti berfaedah bagi kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah selain melambatkan proses penuaan.Selain anggur muskat, tumbuh-tumbuhan lain yang baik untuk kesihatan serta agen penuaan ialah elderberi. Ia adalah tumbuhan lasak tanah lembap di sepanjang tepi jalan dan sungai hanya di Eropah dan Amerika Utara. Elderberi sudah digunakan sekian lama dalam perubatan tradisional bagi mengubati asma, sembelit, artritis dan selesema. Tumbuhan ini adalah antioksidan yang kuat dan melindungi sel daripada kerosakan disebabkan toksin alam sekitar, diet tidak seimbang serta tekanan. Polygonum cuspidatum sejenis pokok saka terbesar di Asia adalah sumber semula jadi resveratrol sama seperti yang terdapat pada kulit anggur merah dan biji anggur merah. Tumbuhan ini mempunyai banyak faedah kesihatan dan sering terdapat dalam produk antipenuaan. Ini kerana kandungan resveratrol membantu memperlahankan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah dan mengurangkan lebihan lemak yang tidak diperlukan tubuh.

Akhir sekali lobak ungu adalah sumber vitamin A terbaik, mengandungi fitokimia yang mengandungi antioksidan, antibakteria, antiradang penyakit serta mengurangkan risiko penyakit jantung. Jenama produk kesihatan terkenal Shaklee memperkenalkan minuman kesihatan Vivix Botanical Beverage Mix yang menghimpunkan semua kebaikan tumbuhan berkenaan.Malah ia adalah produk terlaris dengan jualan sejuta botol sejak tahun pertama diperkenalkan di Amerika Syarikat (AS) dan Kanada. Menurut Ketua Pegawai Saintis Shaklee Corporation Amerika Syarikat, Dr Carsten R Smidt, Vivix adalah kuasa baru menghalang proses penuaan wajah. Kandungan anggur muskat, elderberi, lobak ungu dan polygonum cuspidatum terbukti membantu untuk melawan penyakit serta melambatkan proses penuaan. “Kajian yang dijalankan membuktikan kandungan dalam tumbuh-tumbuhan terutama anggur muskat memberi tindak balas melawan agen penuaan.
  “Terdapat empat mekanisma yang membuktikan kebaikan Vivix iaitu ia mengandungi resveratrol yang kebaikannya sama dengan 3,000 gelas arak merah. Vivix juga terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan.Vivix mendapat sijil halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim),” katanya. Menurut Carsten, Vivix berfungsi untuk melindungi dan memperbaiki sel DNA serta memberi kesan positif kepada genetik sekali gus mengurangkan sel penuaan. Katanya, Vivix kini menjadi perhatian pengguna di seluruh dunia disebabkan kebaikan kandungan selain melawan pelbagai jenis penyakit. Ia adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat dan tumbuh-tumbuhan lain. Dengan hanya minum sesudu sehari, pengguna akan merasai perbezaannya. Minuman yang sesuai untuk lelaki dan wanita berusia 18 tahun ke atas itu juga boleh dijadikan masker pada wajah iaitu caranya dengan menyapu dan biarkan beberapa minit untuk dilihat hasilnya.
Testimoni 1~puan fiza
Hujung minggu yang lalu, kami sekeluarga pulang ke rumah mertua. Setibanya kami, hari sudah menginjak ke waktu sahur. Semasa di meja makan sambil menikmati juadah sahur, emak dengan nada gembira memberitahu bibirnya kemerah-merahan. Macam pakai lipstik. hehehe. Katanya sakit sendinya sudah semakin berkurangan. Rasa kebas tangan pun sudah berkurangan. Alhamdulillah…Sebenarnya sudah 2 minggu kot saya bagi mak mertua saya mencuba VIVIX. Memang betullah sepertimana testimoni yang saya baca dan fakta2 berkenaan VIVIX. Saya memang tunggu feedback begini dari mertua. Sebabnya, emak mertua selalu bercerita mengenai keadaan kesihatannya yang selalu rasa kebas tangan, sakit pinggang, sakit sendi, demam lambat baik, emak juga ada lelah. Nafasnya berbunyi agak kuat. Tapi sepanjang 2 hari lepas, memang ada perubahan, nafasnya tidak berbunyi seperti lelah. Alhamdulillah. Saya tahu Shaklee memang bagus. Harganya mahal, tapi setanding kualiti. Sekiranya berkemampuan memang saya pun nak beli VIVIX gak. Senang, hanya sesudu teh, sudah cukup. Ianya untuk kesihatan keseluruhan malahan juga anti penuaan. Oh ya, sewaktu pulang ke rumah emak di Kedah, emak juga komen kulitnya rasa licin, berseri sikit. Tak tahula penangan VIVIX ke B Complex ke Vitamin C. Saya tak kisah sangat kalau mereka nampak muda, yang penting saya harap mereka lebih sihat, jarang sakit, mudah nak beribadat dan lebih seronok melayan kerenah kami anak-beranak. Tak puas lagi merasa kasih sayang emak dan abah. Saya tak senang hati kalau ibu bapa mengadu sakit sana sakit sini. Saya masih perlukan mereka dalam hidup saya. Takkanlah saya nak sihat seorang sahaja. Ibu bapa dibiarkan masuk hospital, makan ubat-ubatan, cucuk sana, cucuk sini, sedangkan saya tahu ada penawar yang baik seperti supplement Shaklee.
Semua orang sayang ibu dan ayah kan. Jangan berkira untuk membeli vitamin untuk mereka. Pendapatan yang kita peroleh setiap bulan bukan hak kita seorang, harus dikongsi dengan yang tersayang. ……………

testimoni 2
nama saya Norimah, saya seorang surirumah sepenuh masa dan saya berumur 58 tahun apa yang menjadi masalah kepada saya ialah apabila saya membuat kerja rumah atau pun memasak tangan saya akan merasa kebas dan bila berjalan lebih sedikit maka betis saya pula yang sakit. Untuk ini sudah bermacam produk yang saya cuba contohnya. supplement calsium, glucosamine dan yg lain2 yang ada di farmasi. saya juga telah berjumpa dengan doktor pakar ataupun tidak pakar. Mereka kata biasalah ni untuk orang dah berusia. Setelah lama berusaha maka saya diperkenalkan dengan shaklee pada 2 tahun lepas dan semenjak itu saya mula makan kalsium, gla, vita- c serta omega 3 dari shaklee. Alhamdullilah saya merasa kekurangannya dari setiap hari kepada 3 kali seminggu tetapi saya tetap merasa kebas di tangan itu dan sakit di betis setiap kali bekerja kuat terutamanya bila kenduri kendara. Pada awal januari 2010 saya diperkenalkan pula dengan produk baru dari shaklee iaitu vivix, dan apa yang menarik perhatian saya ialah produk ini boleh mengembalikan badan saya menjadi muda 25 tahun….bab ni saya rasa mungkin ramai yang tak percaya!. saya pun sama juga…dalam hati berkata betul ke ni?, tetapi saya telah kenal Shaklee 2 tahun lepas dan selalunya apa yang di claim oleh shaklee adalah dijamin berkesan.jadi saya pun membeli produk ini. dan mencubanya. Hari pertama dan kedua saya tidak merasa apa-apa perubahan yang ketara cuma saya rasa saya tidak mudah penat walaupun seharian buat kerja di rumah.

Hari ketiga saya ada majlis yaasinan ( majlis baca yasin beramai2 di rumah) dan saya seperti biasa akan memasak utk menjamu mereka yang datang……pada kebiasaannya apabila saya membuat majlis begini tangan saya akan merasa kebas dan betis saya mula sakit…Tetapi amat menakjubkan kerana satu hari tu saya tidak merasa sakit walau sedikitpun…adakah ini disebabkan vivix! setelah selesai majlis dan sampai waktu tidur malam saya masih tidak merasa apa2 malah badan saya tidak rasa penat sedikit pun. keesokkannya saya telefon Jess dan memberitahunya. baguslah katanya badan dah jadi muda latu. Betul ke badan saya dah jadi muda?? kalau betul saya merasa amat berterimakasih kepada vivix kerana dengannya saya tidak lagi mengalami sakit2 seperti dahulu. malah badan saya sentiasa rasa segar..Pn Norimah can be contacted at :Norimahoth@gmail.com

dan banyak lagi testimony di page ini yer http://www.renewyourbody.net/1999/01/ini-test-muka-surat.html
testimoni 3. 
 Hari ni saya dikejutkan dengan cerita seorang pelanggan tegar saya. Dia ni mmg la byk penyakit & awal-awal masa dia beli satu produk Shaklee ni dengan saya, saya dah maklumkan bahwa dia kena sabar dengan semua 'HEALING CRISIS' yg akan dialami...dia ok je pada mulanya.

Selepas seminggu makan produk tersebut, dia demam teruk & kena gatal-gatal merenyam...saya pujuk suruh teruskan dan dia bersetuju. Bila minggu kedua, datang pulak penyakit gout sehingga dia tak boleh jalan! Masa tu dia dh mula marah "Tak nak makan lagi, sebab habis semua penyakitnya keluar!" 
Saya jawab "Jangan macam tu, kalau nak sihat, kena banyak bersabar, beri peluang untuk penyakit awak sembuh"...pada masa yang sama saya turut memohon pada Allah untuk sembuhkan apa saje penyakit customer saya ini....Itu sahaja yang saya boleh buat untuk membuatkan dia tetap dengan pengambilan VIVIX

Seminggu selepas itu, dia mengadu sakit kepala pula...saya nasihat sabar lagi...sehingga saya takut nk promote pada customer lain takut saya dipersalahkan bila keluar semua Healing Crisis tu...Healing Crisis ni kita boleh ibaratkan seperti paip air lama yang telah mendak kotoran didalam paip tersebut, bila kita salurkan suplemen atau sabun dalam paip tersebut (untuk contoh perbandingan yang saya beri)..air yang kotor akan keluar dahulu untuk membersihkan paip yang telah lama kotor dengan mendakan. Ini lah yang diperbandingkan dengan 'Healing Crisis'. Lama kelamaan barulah air yang mengalir akan menjadi bersih. Harap perbandingan saya ini cukup untuk membuat pembaca paham apa itu healing crisis.

Hari ni belum sebulan customer whatsapp saya satu gambar. Allahu Akbar inilah kali pertama sy lihat BATU KARANG yg real..fuh!!! Menakutkan macamana boleh keluar ye...Customer saya ni perempuan...cuba anda bayangkan sendiri...dia bagi tahu saya, masa nak buang air tiba-tiba air kencing dia seperti tersekat & dapat rasa ada benda tersekat...bila di korek tu la seketul yg keluar! Adoiiii ngerinya saya dengar dia cerita...

Bila saya tanya dia sama ada dia sakit sewaktu membuang air kecil? Dia jwb dia tak rasa sakit atau demam. Sebelum ni kalau nak keluar macam pasir je pun dia boleh demam dan sakit sampai nak pengsan...alhamdulillah masa batu ni keluar sikit pun tak rasa sakit...

Sebelum ini dia pernah menjalani proses laser batu karang yang makan belanja sehingga RM 5000...katanya kalau batu karang sebesar ini, mahu memakan belanja sehingga RM10k!!! Alhamdulillah dengan izinNya terbukti Shaklee bukan sekadar makanan tambahan yang berkesan, malah ia dapat meningkatkan kualiti hidup dengan kos yang sangat minima. Kepada customer sy ni,jangan berhenti jika ingin terus sihat...minum air banyak-banyak & saya juga tidak akan berhenti berdoa untuk semua customer saya.



Ini adalah kisah seorang customer salah seorang ahli dalam keluarga Jutawan Shaklee. Credit kepada Lyn untuk testimoni customernya.


bestkan vivix shaklee ni..jgn risau.ni bukan supplemen beracun..hehe..jika berminat utk dibeli utk diri sendiri atau utk parents atau utk pasangan tersayang..do contact me at 014-507 5708 ( huda )

0 comments:

Catat Komen

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top