Alhamdulillah,hari ni anak saya dah lega dari demam,batu dan selsema.Biasa kalau anak2 demam paling lama pun 3hari je.Suami dan saya memang jarang sangat demam..Syukur alhamdulillah nikmat kesihatan masih diberikan kepada kami.

Kenapa anak saya cepat sangat recover dari demam batuk selsema??nak kata demam sikit2 je,batuk dan selsema sikit2 je..Tak juga...Teruk jugakla demam pada hari pertama.Tapi segalanya ok selepas 3hari.

Apa yang saya ambil,Vitalea (multivitamin), B-complex dan vitamin c,Ni kerana anak2 saya dapat semua vitamin daripada susu saya.Izzah masih menyusu badan.


Keistimewaan vitamin C Shaklee ni adalah ia merupakan satu2nya vitamin C yang sustained released. Satu tablet mengandungi 500mg vitamin C. Ia akan merembeskan 100mg vitamin C setiap satu jam. Jadi untuk merembeskan 500mg vitamin C ke dalam badan kita, ia akan mengambil masa selama 5 jam. Jadi badan kita akan sentiasa mengandungi vitamin C selama 5 jam tu. Tapi, bila waktu kita atau anak2 kita yang breastfeed tidak sihat samada batuk.selsema,demam dan sebagainya, kita memerlukan extra vitamin C. Dalam sehari maksimum 1000mg vitamin C boleh diambil iaitu 2 biji tablet vitamin C Shaklee. Tapi sebelum telan vitamin C, ia perlu dipatahkan kepada 2 bahagian terlebih dahulu bagi vitamin C itu direleasekan 500mg sekali gus. Selepas 5 jam, ambil 1 biji lagi vitamin C dan jangan lupa untuk patahkan ia kepada 2 bahagian terlebih dahulu sebelum telan. Dan cara inilah saya lakukan apabila anak2 saya, saya atau hubby tidak sihat.


Untuk abangnya pulak,saya dah tak menyusu..umur dah 4tahun,apa yang saya beri adalah mealshakes,omegaguard dan vitamin c...Alhamdulillah,sistem imun anak saya kuat.

Baru2 ni saya bersembang dengan kawan saya,seorang nurse..Alhamdulillah juga,hasil dari mengambil mealshakes dan vitamin c,sistem imun anak beliau kuat,selera makan bertambah dan berat badan pun dah naik..



Pastinya kita sangat risau bila anak tak sihat kan?anak2 senang dapat jangkitan paru2..sebab itulah saya sebagai ibu yang menyusu ingin berikan yang terbaik untuk anak2,dengan mengambil vitamin shaklee setiap hari,bukan saja kuantiti susu bertambah,malah susu juga berkualiti.

suplimen shaklee yang dicadangkan untuk ibu menyusu: vitalea, b compleks, vitamin c, alfalfa, ostematrix, ESP.Omegaguard.
 
Boleh hubungi saya di 014-5075708
 
* Produk ini tidak bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh/ atau mencegah sebarang penyakit.




1 comments:

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top