DISEMBER memang terbaiikkk..sebab apa? Saat yg dinantikan oleh kebanyakan wanita n tak ketinggalan juga lelaki. Dec 2014 adalah PROMO Shaklee Collagen Powder. Kolagen ni bukan utk cantik je ye..tapi ia lebih dari tu..ia utk kesihatan menyeluruh juga.Gabungan mantap PROMO vitamin E dan vitamin C juga.
Dalam suka ada duka..Sya mendapat maklumat, Collagen Powder akan tak de untuk tahun 2015.Jadi..untungla sape2 yang merebut peluang ni untuk berjimat serta mendapat collagen yang terbaik.Collagen ni tak sama dengan collagen di pasaran tawww....Jom kita kenal collagen shaklee.

1 set Collagen yang saya pick up di branch pagi tadi,gabungan mantap bersama pencuci muka dan toner untuk mereka yang mempunyai masalah kulit sensitif,kulit berminyak dan berjerawat.
Vitamin E pula boleh menghilangkan jeragat.

Apa kata Adila??hihi...
{Esp + vitamin C + vitamin E}

Anda beruntung bulan ni shaklee PROMO
> Collagen powder
> Vitamin C
> Vitamin E

Mana nk dpat Set kecantikkan kulit semurah ni...
Waa.... bulan ni ja oii!!!!
Betul2!!!kata huda nie...

ok,kat sini nak citer lebih sikit pasal Collagen.....

==========================================
TAK sesuai utk ibu hamil.
Ibu menyusu leh ambil.
==========================================
Ramai tertanya2 apa itu collagen kan?
==========================================
Apa itu Collagen?
Ia adalah tisu penyambung yg membantu dalam mengekalkan kekuatan & keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah.
-----------------------------------------------------------------------------------------
(1)
a. FUNGSI-FUNGSI Shaklee Collagen Powder :

Mengekalkan kelembapan dan mencegah kedutan - Kolagen merupakan komponen utama dalam kulit kita. Ia mempertingkatkan penghasilan sel-sel baru, membantu memelihara keremajaan kulit, melembut dan membuatkan kulit lebih bercahaya. Kolagen juga efektif untuk menghilangkan kedutan dan mencegah proses penuaan kulit.
  ♥ Memulihkan masalah kulit - Apabila kolagen disuntikkan ke dalam kulit yang terluka, ia akan menstimulasikan pertumbuhan sel-sel kulit baru dan menyediakan perlindungan kepada kulit. Kolagen sangat efektif untuk memulihkan parut, pengecutan ephithelium, kedutan dan garis-garis halus.
  ♥ Mencantik dan menyuburkan rambut - Nutrisi dalam kulit kepala sangat penting untuk memelihara kesihatan rambut. Kandungan kolagen dalam lapisan korium merupakan bekalan nutrisi kepada epidermis, rambut dan kuku. Kekurangan kolagen menyebabkan rambut kering dan bercabang, manakala kuku menjadi kusam dan mudah pecah.
Menegangkan payudara - Kesan kolagen untuk menegangkan payudara sudah pun diketahui umum. Payudara sebenarnya terbentuk oleh jaringan-jaringan penyambung dan kumpulan lemak yang berperanan sebagai penyokong bagi pembentukan payudara. Kolagen merupakan komponen utama dari jaringan-jaringan penyambung dan bertindak dengan protein polisakarida untuk membentuk satu jaringan yang kuat untuk menyokong dan menegangkan payudara.
Menguatkan tulang - Penyatuan kolagen yang secukupnya adalah penting untuk membentuk kerangka tulang yang kuat. Oleh itu,kolagen juga dikenali sebagai kerangka tulang. Masalah osteoporosis dan kekejangan kaki adalah berpunca darpadai kehilangan kolagen yang membentuk 80% daripada jumlah kepadatan tulang sedangkan kehilangan kalsium, magnesium dan fosforus hanya 20%. Pengambilan kalsium tambahan sebenarnya tidak dapat menangani masalah tersebut. Hanya dengan pengambilan kolagen yang mencukupi dapat mengembalikan kepadatan tulang yang normal, dan juga dapat memperlambatkan osteoporosis.
Mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasi - Kolagen dapat merapatkan sel-sel dan mempercepatkan pembentukan sel-sel baru. Dengan fungsi ini, ia secara efektif dapat mencegah pengumpulan pigmen dan racun, membantu mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasi.
  ♥ Melambatkan proses penuaan kulit - Seiring dengan peningkatan usia dan gaya hidup yang sibuk, kandungan kolagen dalam kulit akan semakin berkurangan dan kerana itu, kulit menjadi kering dan kusam. Pengambilan kolagen secara berterusan dapat membantu kulit untuk menyeimbangkan semula kolagen yang berkurangan.
=========================================
b. FUNGSI SETIAP BAHAN/RAMUAN DLM COLLAGEN :

  • Kolagen ikan : Memberikan kesan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal
  • Ekstrak kulit kerangan : Mengandungi glukosamina sbg pelincir bg sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidak selesaan mata
  • Lactobacillus acidophilus : Meningkatkan penyerapan kolagen
  • Ekstrak biji Camellia Japonica : Mengandungi acid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan
  • Ekstrak Pfaffia : Merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin. Meningkatkan prestasi dan tenaga
  • Vitamin c : Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas.
  • Vitamin B2 & B6 : membekalkan tenaga yang penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh.
=========================================
2. Simptom kekurangan kolagen

-          Garis2 kesan ketawa, kedutan, lingkaran hitam bawah mata, kesan bengkak bawah mata(eyes bag), penglihatan kabur
-          Gusi yang tidak sihat
-          Garis halus kelihatan pada leher
-          Payudara dan punggung kelenturan
-          Kuku senang pecah, pudar dan kekuningan
-          Rambut menjadi kering dan bercabang di hujung
-          Liang roma menjadi lebih besar, pigmentasi, jeragat, kulit kekuningan
-          Kulit hilang keanjalan, lebih kering
-          Kelihatan tua daripada umur sebenar
-          Organ dalaman tidak berfungsi dengan berkesan
-          Kehilangan kalsium, sakit belakang, sakit sendi
=========================================
Apa Keistimewaan Collagen SHAKLEE ni?Ha...ni yang buat collagen shaklee berbeza dengan collagen lain taww....
--------------------------------------------------
a) Tiada aditif: Ramuan serbuk kolagen adalah 100% tulen, semulajadi dan selamat, tiada perangsang, tiada gula, tiada pengawet, tiada pewarna.

b) Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

c) Mudah: Sangat mudah dilarutkan dalam air, senang dibawa ke mana2, mudah juga untuk dimakan.dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

d) Rasa aneka: Campur dengan dengan minuman buah2an kegemaran, ESP atau pon mealshake.

e) suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen

f) Kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah.

g) Kolagen Shaklee bermolekul sangat ringan , kira-kira 1,000 Dalton

Sebab itulah collagen mshaklee menjadi PILIHAN..serapan yang cepat,kesan juga cepat...


Thanks for reading! :)
semoga bermanfaat...
Anda inginkan set kesihatan Keluarga??juga untuk kesihatan menyeluruh??jangan segan2 boleh hubungi saya di 014-5075708 ( huda )
  
Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi huda untuk  FREE CONSULTATION
Ingin tahu bagaimana cara nak jadi ahli shaklee??klik dibawah.
HUDA | 014-5075708


www.inspirasihuda.blogspot.com
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

1 comments:

  1. Cantik alami lebih baik daripada plastic surgery :)

    BalasPadam

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top