Alhamdulillah...ramai leader2 menerima jemputan untuk ke tanah suci menunaikan umrah.Semoga mereka semua selamat pergi dan pulang.Apa yang menariknya,semua perbelanjaan akan ditanggung sepenuhnya oleh shaklee.Tahniah diucapkan..


Pertama sekali bila dapat ja panggilan untuk menunaikan Haji dan umrah semua persiapan perlu buat... nak cari baju..nak beli beg..nak beli kelengkapan kat sana nanti...dan macam-macam lagi la.. yang paling penting ubat- ubatan  la...bagi yang ada masalah kesihatan tu...

....cuaca kat sana memang berbeza dari kat sini kan...jadi memang akan ada masalah kesihatan bila kita kat sana nanti.....alhamdulillah,ramai anak-anak yang perihatin hubungi saya nak labur ckit duit untuk mak ayah untuk beli supplement sebagai persediaan untuk mengelakkan perkara yang tak diingini berlaku kat sana nanti...seperti demam...selsema...kurang bertenaga...dan lain-lain....oleh yang demikian  bekalkan mereka dengan supplement yang sesuai...





Antara produk yang disarankan untuk jemaah umrah haji ialah beberapa pemakanan yang utama iaitu:



1. Performance Drink- untuk mencegah masalah pengdehidratan sepanjang berada di sana terutama waktu panas terik. Ianya juga baik demi memastikan jemaah haji ini sentiasa bertenaga sepanjang menunaikan ibadah.

Bawak setin terus.. memang setin habis... bancuh dlm botol air mineral dengan air zam2... sehari 2-3x minum, pasti best dan bertenaga...



2. B Complex- Ianya bertindak sebagai penjana tenaga (melalui tindakbalas glukos) disamping memberi ketenangan kepada tubuh .Memandangkan ibadah haji ini memerlukan kita banyak berjaga demi menunaikan ibadah dengan lebih sempurna , adakala ia menuntut seseorang itu lebih banyak berjaga dari tidur maka B complex banyak membantu tubuh agar tetap bertenaga walau kita kekurangan waktu tidur yangsepatutnya.




3. Vitamin C Chewable- sangat penting untuk imun tubuh kita. Bertindak sebagai antioksidan dan sangat penting dalam melawan penyakit. 

4. Kalsium @ Ostematrix- Sesungguhnya ibadah haji memerlukan kudrat yang banyak maka keperluan kalsium juga tidak boleh dipandang remeh. Ianya sangat penting agar kaki kita tidak mudah merasa kebas atau bahasa lain terasa seperti sesemut atau lebih teruk boleh terjadi ialah kekejangan kaki akibat terlalu lama berdiri atau banyak berjalan.



5. Nutriferon - Ini penggalak sistem imun bagus utk antibodi.. Ia umpama pengganti panadol, aspirin, etc (say no to panadol, pain killer). Tak perlu makan setiap hari. Memadai 2-3 paket sehari, dan sekiranya jemaah haji berasa tidak sihat (demam/batuk/ selsema dll) boleh diambil sepeket setiap hari..Ia selamat utk ibu menyusu... dan sesuai utk lelaki dan juga wanita.



6. Advance Joint Health Tablet - sesuai untuk mereka yang mengalami sakit-sakit sendi terutama bagi jemaah haji yang berumur yang mengalami sakit-sakit sendi terutama di bahagian lutut.
Supplemen ni ikhtiar dan cara kita untuk menjaga kesihatan kurniaan Ilahi. Jadi siapa ada yang nak pergi haji atau ada ahli keluarga atau kwn2 yg nak ke sana...sediakan bekalan vitamin yg sesuai. Anda bolehlah membelikan supplement ini sebagai hadiah kerana kebiasaanya orang akan memberikan duit untuk dijadikan bekalan.
Terdapat 3 jenis Set Haji yang ditawarkan mengikut bajet
- Set A (Vita Lea, Vit C , B Complex)
1) Set Premium (Haji/Umrah) 
- Set A (Vita Lea, Vit C , B Complex)
- Nutriferon
- Performance Drink
- Ostematrix
- Advance Joint Health Tablet
2- Set Advance (Haji/Umrah) Pesakit Diabetis/Darah Tinggi/Kolestrol 
- Set A (Vita Lea, Vit C , B Complex)
- Performance Drink
- Ostematrix
3 - Set Basic A (Haji/Umrah) 
- Set A (Vita Lea, Vit C , B Complex)
- Performance Drink
- Ostematrix
  
Set Basic B (Haji/Umrah)
- Nutriferon
- Performance Drink
- Ostematrix
  
Jangan terlalu bergantung pada panadol atau ubat-ubatan segera. Dan ingin saya ingatkan bahawa supplement ini hanyalah usaha kita untuk mengoptimumkan tahap kesihatan. Sayangilah badan anda. Semoga Allah mempermudahkan niat baik kita.

Thanks for reading! :)



semoga bermanfaat...

Anda inginkan set kesihatan Keluarga??juga untuk kesihatan menyeluruh??jangan segan2 boleh hubungi saya di 014-5075708 ( huda )
  


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka dengan hanya duduk di rumah?



Hubungi huda untuk  FREE CONSULTATION



Ingin tahu bagaimana cara nak jadi ahli shaklee??klik dibawah.





HUDA | 014-5075708


www.inspirasihuda.blogspot.com
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

1 comments:

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top