Salam Aidilfitri...

Hari ni sy nk kongsikan TIPS Kulit Cantik Bebas Jerawat! Sesiapa pun pastinya mahukan kulit yang cantik, bersih dan bebas jerawat kan? Jom ikuti tips ni..

  1. Pilih Sabun Bebas Minyak
    Sabun bebas minyak tidak akan menyebabkan liang muka anda tersumbat atau menyebabkan bintik hitam, jerawat mahupun bintik putih. Pilih produk yang mempunyai label “oil-free”, “nonacnegenic” atau “non-comedogenic”. Cuci muka anda dengan jari-jari anda.
  2. Jangan Picit Jerawat Anda!
    Sekiranya anda melakukannya ianya bukan sahaja membuat ia bertambah teruk malah ia boleh meninggalkan parut. Cuba tahan apabila anda mula nampak jerawat anda mula tumbuh. Terdapat alat yang boleh anda memicit jerawat tersebut. Itu pun selepas jerawat tersebut sudah masak. Di mana anda boleh lihat jerawat anda kekuningan.
  3. Jangan Biarkan Diri Anda Berjemur Dibawah Terik Matahari
    Ianya merupakan mitos yang berjemur atau tanning mampu membersihkan muka anda. Secara faktanya sinar UV mampu menyebabkan kulit anda berisiko untuk mendapat kanser, penuaan pramatang dan juga berkedut. Dan juga terdapat produk jerawat seperti retinoid topikal menyebabkan kulit anda menjadi lebih sensitif selepas anda menjemur diri anda.
  4. Gunakan ‘Sunscreen’ bebas-minyak
    Gunakan pelembab yang mempunyai ‘sun protection factor’ (SPF) 15 ataupun lebih tinggi yang menyediakan perlindungan meluas daripada sinaran ultraviolet (UV A) dan juga UV B. Cari produk yang dilabelkan ‘non-comedogenic’ yang tidak menyumbatkan liang kulit.
  5. Pastikan Rambut Tidak Menutupi Bahagian Muka Anda
    Sekiranya rambut anda panjang, pastikan rambut anda diikat supaya ia tidak menjadikan jerawat lebih anda lebih teruk terutama pada waktu siang. Ingat rambut juga mempunyai minyak yang juga boleh menyumbat liang kulit muka anda. Walaupun anda tidak menggunakan apa-apa produk rambut.
  6. Jangan Sentuh Muka Anda!
    Sentuh atau meraba muka anda menyebabkan jerawat anda menjadi lebih teruk. Berpeluh juga sama, pastikan anda membasuh muka anda selepas anda berpeluh.
  7. Minum Banyak AirMinum air suam dengan banyak membolehkan kulit anda sentiasa dihidrasikan. Juga makan makanan yang sihat seperti buah-buahan dan sayuran yang kaya dengan vitamin A, vitamin C dan juga vitamin E. 3 vitamin yang telah diketahui memberikan kebaikan pada kulit anda. 



Disamping mengamalkan TIPS di atas, jangan lupa ambil suppliment anda setiap hari ye.. Jom tengok bagaimana Shaklee membantu mendapatkan kulit yg cantik..





SET D (SKINCARE SET) terdiri daripada :

B-Complex : 
-Menstabilkan hormon & mengurangkan stress yang boleh menganggu kulit dan menyebabkan jerawat!
-B for Beuty! Kekurangan B-complex boleh menyebabkan kulit wajah kusam.
-Bagus untuk kulit berminyak, whiteheads, blackheads, parut dan kulit kering.
Vitamin-C :
-Menguatkan sel2 tisu dalam badan. 
-Membantu memulihkan sel2 kulit yang luka dan berjerawat.
-Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang. Kolagen adalah sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit.
Vitamin-E : 
-Bertindak sebagai agen anti-penuaan. Pengamalan vitamin E dalam kehidupan seharian menjadikan anda kelihatan awet muda.
-Menghilangkan parut jerawat. Jadi kulit tampak lebih cantik, mulus dan berseri.
-Membantu penyerapan oksigen dengan lebih baik.
Mencantikkan kulit dan menampakkan wajah lebih muda dari usia sebenar.
ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP) : 
-Mengandungi 9 jenis asid amino penting yg tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Hanya boleh diperolehi daripada makanan bagi pembentukkan sel2 kulit. 
-Sel kulit muka kita akan digantikan setiap 21 hari, jadi pengambilan protein yg berkualiti tinggi seperti ESP penting untuk memperbaharui -sel2 kulit dan menyingkirkan sel2 kulit mati.
Menganjal dan melembutkan kulit muka.
Jom tengok apa pula kata pengguna..


Nak dapatkan set D + ESP ni dengan HARGA ISTIMEWA?


Harganya memang luar biasa.. Harga biasa pun dah murah, Harga luar biasa ni, lagiiii laaa muraahhhh... 

Credit 


Saya telah membuat pilihan bijak bersama Shaklee,bagaimana dengan anda??nak cuba??

Hubungi saya di 014-5075708

FB: Nurul Huda


 inspirasihuda.blogspot.com 

  Dapatkan konsultasi dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian dari saya sebagai Shaklee independent distributor anda.

2 comments:

  1. bagaimana dengan tipe kulit berminyak?
    hal ini membuat saya mudah berjerawat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Untuk kulit berminyak, boleh try Skin Care Enfuselle Shaklee. Terima kasih.

      Padam

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top