Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum w.bt..

Apa khabar semua pembaca blog inspirasihuda??pejam celik,pejam celik dah 3hari kita berpuasa..puasa ni bukan setakat tahan lapar dan dahaga je tauu...semua kena tahan,kena jaga...mata,hati,mulut,telinga...tu semua dikira nyah toksin jugak tu..hehe..

kat bawah ni saya petik kata2 kak engku masa buat blogwalking siang tadi..k.engku ni seorang jururawat yang berpengalaman..

Bagi umat Islam, Ramadhan merupakan bulan yang dinantikan kerana selain berpuasa membersihkan dosa menyucikan jiwa, ia juga dilihat sebagai bulan menyah-toksin tubuh.


Orang kata perut sarang penyakit. Berpuasa sangat baik dalam membantu tubuh menyingkirkan pelbagai “racun” yang bersarang di perut. Berpuasa sebenarnya memberi ruang masa yang cukup kepada organ pencernaan seperti perut, usus, pankreas dan hati untuk melakukan kerja-kerja pembersihan di samping memperbaiki mana-mana bahagian yang rosak dek pertambahan beban makanan harian yang kita makan.



Dengan berpuasa juga, toksin daripada kolon, buah pinggang, pundi kencing dan paru-paru serta kulit boleh dikeluarkan dari tubuh secara menyeluruh. Hasilnya, ia mampu melapangkan kesan sumbatan pada dinding saluran pernafasan dan pemakanan. Bekalan oksigen yang lebih banyak menjadikan sel-sel lebih bertenaga. Kitaran pembersihan ini penting bagi sistem penghadaman sihat dan pencegahan barah usus.



Selain itu, tabiat pemakanan seseorang juga dilihat turut menyumbang kepada faktor kesihatan. Deretan bazar Ramadhan yang menawarkan pelbagai juadah enak yang jarang dijumpai di bulan lain sebelumnya tanpa kita sedari menyumbang kepada masalah peningkatan berat badan dan membuatkan kita mudah dapat serangan penyakit dek peningkatan citarasa.



Justeru, pemilihan makanan seimbang ditambah suplemen berkualiti perlu untuk menghindar sebarang penyakit. Saranan pengambilan produk Shaklee di bulan puasa!




Waktu Berbuka Puasa – Berbuka dimulai dengan kurma lebih afdal berbanding kuih muih manis serta kurang serat yang dibeli di bazar Ramadhan. Selain juadah utama, anda boleh tambahkan gabungan terbaik minuman Performance Orange dan ESP Soy Protein Isolate Powder (ESP) untuk tenaga tambahan bagi menunaikan solat terawih di samping mengambil Alfalfa untuk proses detoksifikasi tubuh.



Sebelum Tidur – Amalkan segelas ESP berserta Vitamin lain seperti VitaLea, B Complex, Vita C Plus serta Nutriferon untuk meningkatkan sistem imun anda bagi mengelakkan penyakit biasa seperti batuk, demam dan selesema memandangkan cuaca yang lebih panas di bulan Ramadhan berbanding bulan-bulan yang lain. Banyakkan minum air ketika bersahur dan semasa berbuka.




Waktu Bersahur – Anda boleh mengambil nasi atau apa jua juadah sahur.  Namun, memandangkan waktu yang singkat ditambah kesukaran mengejutkan anak bersahur, gabungan minuman Performance Orange dan ESP dapat memudahkan para ibu untuk memberikan yang terbaik buat keluarga agar kekal bertenaga pada siang hari. Juga jangan dilupakan Alfalfa untuk program detoksifikasi anda!



Selamat Berpuasa dan kekal sihat bertenaga daripada saya sebagai Shaklee independent distributor anda untuk semua sahabat Muslim. 

Saya telah membuat pilihan bijak bersama Shaklee,bagaimana dengan anda??nak cuba??

Hubungi saya di 014-5075708
 inspirasihuda.blogspot.com


Dapatkan konsultasi dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian dari saya sebagai Shaklee independent distributor anda.
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top