Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum wbt.... 

Apa khabar semua??diharap semua sihat..Saya rasa sudah hampir 6 bulan blog inspirasihuda wujud,baru sekarang huda sempat nak kongsi kisah cinta puan ekin mula berputik untuk tatapan para pembaca blog.hehe..jiwangla pulak...

Kisah ini dicoret oleh puan Ekin..Jom baca kisah puan Ekin jatuh cinta ngan Shaklee sampai melekat hingga ke hari ini dan telah membawa perubahan dalam hidupnya..



Permulaan saya kenali vitamin2 Shaklee adalah untuk diri saya sendiri..saya selalu jer penat,,kepala tiap2 hari berdenyut..mudah nak pitam..

sakit2 tumit,,sentiasa kebas2 kaki..macam2 penyakit saya alami..


walaupun saya seorang surirumah tangga..kerja rumah xpernah habis,,nak urus 4 orang anak yang sedang membesar amat mencabar bagi saya..bukan senang nk urus budak2 ni..sentiasa cergas..sorang buat itu,,sorang buat ini..macam2 ragam..tiap masa saya bersama ank2..sesuai la ngan jawatan saya..surirumah sepenuh masa..
 banyaknyer keje surirumah......
lebih kurang gini la keje puan ekin dirumah..

memang tercari-cari jugak la ubat apa yang sesuai untuk saya amalkan..nk makan jamu takut..nk ambik ubat berterusan pun takut..

so,,kakak saya recommended vitamin set family wellness untuk saya..

ambik masa agak lama jugak la nk ambik sbb x berapa tahu sgt pasal Shaklee ni..


saya cuba kaji selidik tentang Shaklee,,dapat info berterusan dari kakak saya..gosip2 sikit ngan orang ramai tntg vitamin Shaklee ni..ramai yang cakap vitamin Shaklee ni ok..baik untuk kesihatan..walaupun harganya sedikit mahal,,tp ianya berbaloi demi kesihatan berpanjangan..

bagi saya semua orang MAMPU BELI..


mana taknye..berbelanja sikit jer,,anda akan dapat kesihatan berpanjangan..bila dah sihat..nak lakukan apa saja pun boleh..hidup pun ceria..


lepas dapat set family wellness saya cuba amalkan makan ikut jadual yang ditetapkan..permulaannya memang saya skip jugak ambik supliment ni..tapi lama kelamaan dah biasa..



sakit-sakit yang saya alami dah berkurangan..pengambilan pertama dalam tempoh 1 ke 3 bulan,,saya tak rasa apa2 perkembangan..malah dapat healing crisis teruk.,,badan jadi makin lemau,,kulit kepala gatal,,sentiasa pucat..berkelemumur,,berjerawat..Masa tu,,rasa cam nk stop jer..

Dengan pengambilan air yang cukup,,disertakan dengan izin ALLAH..masuk bulan ke empat pengambilan,saya mula rasai kebaikan supliment shaklee ni..lebih kurang 6 bulan selepas saya ambik set wellness saya hamil ank no 4..Amir asyraf yang kini berusia 8bulan..


saya teruskan lagi set family wellness ni,,cuma saya stopkan pengambilan ALFALFA..sbb alfalfa x boleh untuk wanita mengandung..

makin hari saya makin serasi dengan supliment Shaklee,,badan lebih cergas,,lebih sihat,,lebih ringan..



bila dah preggy ank ke 4,,saya hepi..saya mohon doa supaya kandungan kali ni dapat ank lelaki..saya teruskan dgn set ibu mengandung,,sentiasa amalkannya sbb nk kandungan sihat..saya takde masalah sewaktu mengandung..tekanan darah ok,,masalah kencing manis takde,masalah kencing kotor pun takde..Alhamdulillah..semuanya ok dan takde masalah,,.sebaliknya saya sentiasa cergas..
 
malah saya mampu berpuasa penuh bulan ramadhan tahun lepas walaupun saya dah sarat mengandung..siap jaga anak asuhan mak lagi 3 org..masa tu mak takde kat rumh..mak kat Sarawak jaga kak long berpantang..so,,anak anak asuhan mak tu saya mintak jagakan..sebab kesian la ibu2 anak asuhan tu nk cari nursery lain pulak..
 

ALLAH permudahkan urusan saya..sepanjang berpuasa saya tabah dengan karenah ank-ank,,saya kuat harungi semuanya..saya mampu berpuasa penuh..
vitamin Shaklee mampu memberikan tenaga kepada saya..


makin bersemangat dan tersangat hepi bila buat ujian ultrasound pada kandungan 6bulan..masa tu,,doctor cakap saya preggy ank lelaki..syukur ya ALLAH,,terima kasih atas rahmatmu..dah lama kutunggu nk timang ank lelaki..

bagi saya inilah hadiah paling berharga buat saya dan suami..

tak dapat nk cerita,,suami pun tersangat-sangat gembira..HERO ABAH.


untuk memastikan kandungan saya sihat tak putus2 berdoa agar ALLAH bg kesihatan sempurna untuk anak yang dikandung,,vitamin sentiasa ambik..tak skip dah..



hmpir 9 bulan kandungan saya persiapkan set berpantang untuk saya,,prepare sikit2 dan berperingkat..vitamin yang masih berbaki saya teruskan..cuma tambah alfalfa dan zinc jer untuk berpantang..


sepanjang tempoh berpantang ank sihat,,Alhamdulillah....
Pernah saya Tanya doctor perubatan..adakah vitamin Shaklee sesuai untuk saya ambik sewaktu berpantang..?doctor bgtau,,tersangat2 ok berbanding pengambilan jamu..sbb ianya adalah vitamin dan tersangat2 digalakkan..,.anak dapat jugak jaundiss tp hnya 3 hari jer.
dapat jaundiss jugak,,hanya 3 hari...


doktor sarankan untuk kurangkan jaundiss supaya menyusu dengan kerap..susu badan saya melimpah ruah,,memang banyak sgt..so,alhamdulillah..dalam masa 3hari jer jaundiss xde..

Paling best,,doctor ucapkan tahniah sebab saya dah Berjaya turunkan jaundiss baby,..hepi sgt masa tu..


sekarang,anak saya dah berumur 8bulan dan saya masih mengamalkan pengambilan vitamin Shaklee..saya amalkan set untuk ibu menyusu..Alhamdulillah,,saya breastfeed sepenuhnya amir asyraf..insyaallah,,sampai 2 tahun..


Bg saya,saya teramat2 berpuashati dengan supliment Shaklee ni..seluruh family saya amalkan..mak,ayah..adik beradik,mak mertua,suami dan anak2 juga amalkannya..memang terbaik la..


ayah ambik suplimen ni untuk penjagaan kesihatan yang menyeluruh,,dan masalah tekanan darah tinggi yang x pernah stabil....

Alhamdulillah..dengan izinnya..ayah dan semakin ok,masalah pening dan kebas2 kaki dan boleh diatasi..ayah makin sihat,mak pulak ambik vitamin ni untuk masalah sendi dan Rabun mata,mak mertua saya untuk atasi masalah strok yang dah lama ditanggung..makin lama,makin x tahan nak duduk..sekarang Alhamdulillah..ianya semakin baik walaupun tak pulih 100%..namun ianya makin berkurang dan boleh diatasi..


Saya amalkan vitamin SHAKLEE ni untuk kesihatan berpanjangan kami sekeluarga..Memang SAKIT datang dari ALLAH,dan ALLAH jua lah yang menyembuhkan..namun,sebagai HAMBA ALLAH..kita perlulah sentiasa berusaha..


Saya kini,,dah JATUH CINTA dengan PRODUK SHAKLEE..
malah....kini saya bergelar bisnes woman..sape2 nak jana pendapat bersama Shaklee boleh hubungi saya..



 Ni la Anak2 puan ekin..yang sentiasa buat mama tersenyum...love u all......)
 Anak ke-4 = Amir asyraf 8bulan

Bagaimana dengan anda??nak cuba shaklee??
hubungi

014- 507 5708( huda )
 FB : Nurul Huda







inspirasihuda.blogspot.com 

1 comments:

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top