Assalamualaikum w.b.t



Apa khabar pembaca blog inspirasihuda semua?diharap semua sihat dan masih boleh menjalani ibadah puasa dengan sempurna..kali ni saya nak kongsi kisah teman seshaklee saya jatuh cinta ngn vivix shaklee!!jom kita ikuti kisahnya...



amik ubat hospital secara berterusan..tapi tekanan darah masih jugak tak turun2? cuba pulak vivix..saya pon bagi ayah saya yang ada hypertension guna vivix secara konsisten sekarang ni...dan alhamdulillah tekanan darahnya normal dah...


Seperti yang telah dijanjikan pagi tadi…saya nak share kisah jatuh cinta saya dengan VIVIX SHAKLEE!!

Ya..ini pertama kali saya cuba makan vivix…Setelah setahun lebih saya dengan Shaklee, saya ta pernah rasa dan tak pernah cuba vivix ni walaupun suami saya mengamalkannya…Dan ternyata, sejak pertama kali saya mengambil vivix ni, saya dah mula jatuh cinta dengan rasanya yang masam-masam pahit…memang sedap…

Saya mula amalkan vivix seminggu yang lepas…Dan ada sebab, kenapa saya ambil vivix…Yang pertama, of coz sebab HARGA PROMO nya yang memang kebaboom!!. Dan Sebab kedua adalah TEKANAN DARAH saya masih belum berada pada paras normal dan stabil selepas melahirkan Ahmad Danial walaupun makan ubat hospital…Buat pengetahuan semua, sepanjang saya mengandungkan Ahmad Wafiy dan Ahmad Danial, saya memang akan mengalami masalah tekanan darah tinggi (term orang kat hospital Pregnancy-Induced Hypertension (PIH) seawal dr bulan pertama pregnant dan akan berlarutan sehingga 1-2 bulan selepas bersalin…dan kalau time check up mengandung dulu, memang tekanan darah tak pernah normal…dan masa mengandungkan Ahmad Danial, saya kena makan ubat darah tinggi okey!!Dan kalau korang nak tau, dua2 kali mengandung, dua2 kali pernah warded due to high blood pressure…Memang stress kak ton ni ha!!

Okay…lepas bersalin 1 mei hari tu, lebih kurang dua minggu, nurse datang rumah setiap hari untuk check tekanan darah saya..dan yang paling stress, tekanan darah saya masih tinggi walaupun selepas sejam makan ubat..Biasanya, bila nurse datang check, tekanan darah saya mesti berada pada tahap 150/95-110…Tinggi kan?? Sampai pernah sekali, nurse kata kalau tak turun jugak, kena admit ward..Risaunya nya saya waktu tu..dengan tengah berpantang..takkan nak duduk kat ward pulak…Dan bila follow up dengan doctor, doctor tak bagi saya stop ubat lagi..sebab bacaan tekanan darah saya masih tak stabil…kene continue lagi makan ubat darah tinggi…

Jadi, lepas tu saya nekad…saya nak cuba ambil VIVIX…Saya hanya ambil satu sudu teh setiap hari…Dah selepas 2 hari saya ambil vivix…saya buat pemeriksaan tekanan darah sendiri kat umah…saya terkejut sangat…tengok2 bacaan masa tu dah dekat2 dengan paras normal…jom tengok bacaan yang saya ambil selang 2 hari sekali selama seminggu saya makan vivix…

1) 130/84
2) 128/88
3)130/86
4) 122/87

Dan…untuk hari ni, bacaan nya
5)126/86

Alhamdulillah….Bacaan tekanan darah dan semakin stabil…moga2 lepas ni makin okay dan back to normal…Dan hari rabu ni nak g follow up kat doctor lagi sekali…Mudah2an doctor akan suruh STOP ubat darah tinggi tu!! Yeay!!!Gembiranya rasa hati….dan, saya akan continue vivix ni as my daily supplement…Dan pas sebulan dua lagi…mesti dapat bonus kulit main gebu and makin glowing…(^____^)

Bagi anda yang mempunyai masalah high blood pressure, boleh amalkan vivix setiap hari..InsyaAllah anda akan nampak kesannya…Anda juga boleh bagi hadiah untuk mak dan ayah yang ada high blood pressure ni…Lebih elok kita amalkan supplement yang semulajadi daripada bergantung sepenuhnya kepada ubat sampai ke akhir hayat kan??

Credit

Saya telah membuat pilihan bijak bersama Shaklee,bagaimana dengan anda??nak cuba??

Hubungi saya di 014-5075708
 inspirasihuda.blogspot.com


Dapatkan konsultasi dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian dari saya sebagai Shaklee independent distributor anda.
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top