Assalamualaikum w.b.t

Bismillahirrahmanirrahim....

Ahlan wa sahlan ya Ramadhan...Hari Rabu ni semua umat Islam dah berpuasa..Adakah kita semua sudah bersedia???

Sebelum tidur saya nak kongsi dengan para pembaca blog inspirasihuda testimoni pengguna setia performance Drink Shaklee yang sentiasa cergas dan bertenaga dibulan puasa..



Alhamdulillah, setakat hari ini, Luqman masih lagi berpuasa penuh. Kesian pun ada bila tengok dia telan air liur menahan iman bila adik yang dua org tuh dengan zalimnya meneguk makanan dan minuman depan dia. hehehhe.. Kekadang ada gak dia mintak nak berbuka, tapi saya cuba alihkan perhatian dengan benda lain. Bila pukul 6 je, dah start dia macam ke kebulur, mintak itu, mintak ini, tapi bila time berbuka, kenyang dengan air! Air lak tu air berperasa, air susu kotak, bandung, milo ais.... jenuh la nak suruh dia minum air masak, even makan buah-buahan dan nasi pun tak selera sangat. 



Bila balik terawih, berbuih le mulut ni mintak dia minum air masak. Bukan apa, saya takut dia kurang air je, nanti esok badan dia lemah pulak... saya dah agak dah akan facing this problem. So, mmg saya stand by Performance Drink (PD) Shaklee untuk make sure dia tak terdehydrate. Nasib baik rasa dia masam2x mcm oren, nak le jugak dia minum time berbuka. 



Biasanya, saya dan husband memang amik  Performance Drink (PD) Shaklee ni sepanjang bulan Ramadhan. Yelah, nak minum air banyak2x time bersahur pun, nanti akan dibuang balik through air kencing. Apa lagi saya yang still breastfeeding ni, memang perlu elakkan dehydration.. kalau tak letih ooo.... susu pun merudum...



Kadangkala saya bancuh PD dengan ESP. tengok mood la. kekadang minum asing.. Tapi, alhamdulillah setakat ini, pengeluaran susu still OK. Luqman pun fizikalnya masih bertenaga sehingga petang (siap boleh main bola dan basikal), cuma iman nya la tak tahan dengan godaan adik2x, peti ais, iklan kat TV dan gerai2x yg dia tengok sepanjang perjalanan dari school ke rumah. Tengok ayam golek Cina jual tepi jalan pun dia nak!

Dipetik dari blog teman seshaklee saya,puan liza

Moral of the story: Sebolehnya sediakan sekurang-kurangnya 1 ESP,Meal Shakes, performance drink kat rumah sempena Ramadhan ini...


Dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, dan dapatkan tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian  dari saya sebagai Shaklee independent distributor anda. 

Hubungi saya di 014-5075708

0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top