Alhamdulillah,setelah 10 hari kita menyambut syawal...saya sempat berkongsi disini.Biasalah...bulan syawal ni pasti banyak jemputan kenduri kendara,rumah terbuka aidilfitri,jamuan raya di jabatan,serta semua peringkat sekolah...uihhh!!!!bestnyer RAYA kawan2 oiii....

Raya,raya la juga...tapi kesihatan kita perlu jaga.Kalaulah jamuan raya hidang biskut kering je tak pe jugak...ni tak...semua juadah ISTIMEWA!!! manalah nak tahan,paling tidak pun pasti bantai juga 2,3 hidangan yang 'HIGH" kolestrol kan??saya la tue..hihi


Kebanyakan penyakit berpunca dari makanan yang kita makan.Juga menyebabkan usus KOTOR,badan BERTOKSIN dan membawa kepada pelbagai PENYAKIT seperti Diabetes,Jantung,masalah sembelit,masalah kulit dan lain-lain lagi..

PERBEZAAN USUS BERSIH DAN KOTOR

Fakta Mengenai Usus!
- 90% penyakit adalah berpunca daripada usus yang tidak bersih [KOLEJ PERUBATAN ENGLAND]

- 500,000 kematian diseluruh dunia adalah disebabkan Kanser Kolon (usus) [THE STAR, 13 MEI 2004]

- Kanser Usus ialah pembunuh No.2 selepas Kanser Payudara

Tanda-tanda usus atau kolon kita tidak bersih:
1. Sembelit
2. Selalu kentut
3. Sering sakit kepala
4. Susah nak hadam
5. Selalu rasa lesu dan tidak bertenaga
6. Mood yang tidak menentu dan mudah marah
7. Nafas dan najis berbau
8. Perut buncit
9. Selalu lapar
10. Wajah kusam
11. Gastrik
12. Radang hati (Pedih ulu hati)
13. Ulser Peptic
14. Cirit-birit
15. Kanser kolon


Masalah Usus Dan Sembelit


Salah satu masalah usus yang dihadapi kebanyakan orang adalah sembelit. Sembelit bermaksud masa yang lama diambil untuk melakukan proses pembuangan toksin. Jika masa pengangkutan ini berpanjangan, lebih lamalah toksin akan tertinggal di dalam usus dan ini akan membenarkan bahan-bahan toksin tersebut menjadi busuk, menapai dan kemungkinan diserap semula ke dalam badan.

Kesan jika usus kita kotor dan toksin berlebihan dalam badan:
1. Jantung stres atau lemah
2. Sakit sendi dan arthiritis
3. Menjejaskan fungsi otak dan boleh mengakibatkan nyanyuk
4. Menyebabkan muka pucat, berkedut, kulit cela, psoriasis
5. Badan lesu dan otot lemah
6. Berat badan bertambah
7. Cepat nampak tua
8. Kanser

Apa Itu Penyahtoksifikasi?

- Tubuh kita perlu dinyahtoksik setiap hari

- Jika tidak makanan yang tidak dihadam dan tidak dapat diserap akan menjadi 'sisa toksik' yang meresap melalui dinding usus dan kemudiannya diserap semula ke dalam kapilari darah dan diedarkan ke seluruh tubuh.

- Penyahtoksifikasi adalah proses pembersihan, peneutralan dan penyingkiran toksin daripada badan, dan pembersihan mukus yang berlebihan dan sesak.

- Kebanyakkan toksin berasal daripada makanan kita, barangan kimia yang digunapakai dan juga dari pendedahan kepada alam persekitaran. Lemak yang dioksida, kolesterol, radikal bebas dan molekul-molekul pencemar bertindak sebagai toksin di dalam badan kita.

- Penghadaman yang tidak sempurna, usus yang bertindak lambat dan disfungsi, fungsi hati yang lemah dan proses pembuangan melalui ginjal, saluran pernafasan serta kulit yang lemah akan menambahkan toksin.

- Penyahtoksifikasi melibatkan penukaran diet dan cara hidup yang boleh mengurangkan pengambilan dan memperbaiki pembuangan toksin.


Kelebihan Pembersihan Usus
Pembersihan usus adalah proses penyahtoksifikasi badan yang utama. Ia adalah jalan pemulihan yang penting. Pembersihan usus yang sempurna adalah penting dan merupakan cara utama untuk mengembalikan badan kita ke tahap yang seimbang, kesihatan yang bertambah baik dan menambahkan tenaga.

Justeru itu, ia juga membolehkan sistem badan yang lain untuk dibersihkan. Apabila anda membersihkan usus anda dan mengimbangkan semula bakteria yang baik dan buruk mempunyai penghasilan enzim yang mencukupi, serta makanan yang dimakan dan penghasilan vitamin dalaman adalah betul, makanan yang tidak ditoleransi akan diperbaiki atau hilang.

Dr.Bernard Jensen, Pd.D telah menekankan kepentingan usus yang sihat. Menurut beliau, "Setiap tisu dibekalkan dengan darah yang dibekalkan dari sistem usus. Apabila usus kita kotor, darah juga akan kotor. Oleh itu sistem usus mesti dipulihkan sebelum pemulihan bahagian badan yang lain boleh dilakukan".

Vitamin kolon yang saya selalu gunakan untuk buang TOKSIN juga DETOX!!!! 
KELEBIHAN HERB-LAX

   
Pembersihan najis tersekat

    Meransang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh badan kita.

      Membantu mengatasi masalah sembelit

    Tindakan pembersihannya yang lembut boleh menggembalikan semula proses semulajadi pergerakkan usus (natural bowel movement) dan secara langsungnya membantu masalah sembelit. 

    Mengempiskan perut

    Ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai di ambil seperti biasa atau dicampurkan dalam air panas, sebagai minuman teh herba.

KENAPA HERB-LAX PILIHAN SAYA???

Kerana ia suplement diperbuat daripada alam SEMULAJADI,SELAMAT, ( DILULUSKAN KKM) dan BERKESAN


Suplement semulajadi dan mendapat kelulusan KKM,so tak perlu risau bila menggunakannya.

CADANGAN PENGAMBILAN

    Untuk kesihatan berpanjangan : 2 kali seminggu ( 4 biji setiap kali sebelum tidur)

    Untuk pembersihan usus / detoksifikasi, melawan kanser , mengawal berat badan : 2 kali sehari - 3 biji setiap kali (selepas makan dan sebelum tidur)

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=429f33740f03e6a3239201fa9d2ed12c

Thanks for reading! :)
semoga bermanfaat...
Anda inginkan set kesihatan Keluarga??juga untuk kesihatan menyeluruh??atau ingin mendapatkan suplement DETOX untuk mengekalkan kesihatan berpanjangan,jangan segan2 boleh hubungi saya di 014-5075708 ( huda )
  
Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi huda untuk  FREE CONSULTATION
Ingin tahu bagaimana cara nak jadi ahli shaklee??klik dibawah.
HUDA | 014-5075708


www.inspirasihuda.blogspot.com
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top