Bila masuk topik menyusu ni,saya yakin bukan semua ibu2 sanggup menyusu dibulan puasa, hanya mereka yang sedar kepentingan susu ibu untuk anak mereka saja yang berjuang habis-habisan menyempurnakan penyusuan ni.Saya tak kata ibu2 diluar sana tak sayang anak,tapi ia melibatkan komitmen dan sokongan emosi,kesihatan yang sangat tinggi..Saya sendiri pun pernah rasa "down",stok susu berkurangan dan emosi yang tidak stabil.Tapi saya cuba sedaya upaya ubah "mind set" dan konsisten mengambil makanan yang dapat membantu menyihatkan badan juga menambah stok susu.
 
Penyusuan Yang Berjaya

Untuk pastikan badan kita ni tak letih lesu dibulan puasa juga semasa kita banyak habiskan masa kepada tugasan di luar mahupon di dalam rumah…yang mengakibatkan kita sangat-sangat keletihan….kita perlu memastikan diet harian kita memang cukup lengkap dan sempurna…

Tapi disebabkan oleh kesibukan, tak cukup rehat dan sebagainya…kita biasanya makan nasi, ayam, sayur, buah (tu pon kalau ada). Selalunya, kita ulang menu sama je. Sayur sama, buah sama. Hehehe.. Dan sangat-sangat jarang…kita makan buah 3 ke 4 kali sehari. Begitu juga sayur. :)



Dan biasanya, buah pon dah lama…. bukan baru dipetik… Yelah, dari tangan ke tangan buah tu “bergerak” kan..baru lah sampai kat kita….



Sayur pulak kita tak sempat nak cek..ni tanam secara organik atau tidak…. dan selalunya yang bekerja ni…mahupon surirumah yang agak sibuk dengan anak-anak kecil di rumah…. biasanya beli je kat kedai. Order je yang dah siap. Cara masak pulak… kalau panas sangat, (ikan goreng, ayam goreng, tomyam atau apa saja), protin pon dah habis…. sayur pon macam tu..kita bukan makan mentah-mentah….zat-zat lain pon hilang….

 



Kesannya, badan kita dahla penat, tak cukup rehat. Tambah pula dengan tak cukup zat.

Oleh itu,saya dan suami mengamalkan SET FAMILY WELNESS semasa sahur.

Semua golongan boleh ambil set family wellness ini…ia merangkumi segalanya….

Protin untuk ganti sel yang rosak dan lama, multivitamin untuk badan cukup zat, vitamin c untuk perlindungan sel dan kekal cantik berseri dan awet muda serta kuatkan imun sistem, serta B compleks untuk membekalkan tenaga yang mencukupi dengan tukarkan gula (makanan) kepada tenaga….



Ia menampung segala yang tak lengkap dalam hidup saya….dengan kos yang sangat murah dan berbaloi….walau saya sesibuk mana pon…. zat untuk badan saya tetap cukup..

Anda bagaimana??


Thanks for reading! :)
semoga bermanfaat...
Anda inginkan set kesihatan Keluarga??juga untuk kesihatan menyeluruh??jangan segan2 boleh hubungi saya di 014-5075708 ( huda )
  
Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi huda untuk  FREE CONSULTATION
Ingin tahu bagaimana cara nak jadi ahli shaklee??klik dibawah.
HUDA | 014-5075708


www.inspirasihuda.blogspot.com
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top