Syawal baru sahaja melabuhkan tirai,macam2 hidangan yang best dah kita nikmati.Tidak kirala makanan tersebut baik @ tidak untuk kita,semua kita bantai kan..hehe
 semestinya banyak " open house " diadakan sepanjang syawal baru2 ni.

Tahukah anda,kolestrol yang tinggi boleh mengakibatkan pelbagai penyakit,terutamanya penyakit jantung. 

JANGAN RISAU...SHAKLEE memperkenalkan produk TERBARU menurunkan kolestrol.


Phytocol-ST adalah satu formulasi proprietari sterols & stanols (phytosterol) yang terdapat didalam tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran & bijirin. Phytosterol membantu untuk menghalang penyerapan kolesterol kerana struktur molekularnya menyerupai kolesterol. Phytosterol akan bersaing dengan kolesterol sewaktu proses penyerapan di dalam sistem penghadaman. Jadi, penyerapan kolesterol akan terbantut lalu mengurangkan jumlah kolesterol di dalam badan.

 
 

PHYTOCOL-ST ini berfungsi menurunkan kolestrol secara semulajadi. Kolestrol yang tinggi amat bahaya ya. Mungkin dalam masa terdekat anda tak merasa adanya kandungan kolestrol di dalam badan.. tetapi untuk jangka masa panjang kolestrol yang tinggi boleh bawa maut..

Kandungan kolesterol yang tinggi dalam darah tidak bergantung kepada saiz badan seseorang. Jadi tidak pelik jika seorang yang kurus mempunyai paras kolesterol yang tinggi. Kolesterol tidak boleh dilihat dengan mata kasar kerana ia berada dalam saluran darah. Hanya melalui profil lipid yang menerusi ujian darah yang merangkumi jumlah kolesterol lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL), Kolesterol lipoprotein ketumpatan rendah (LDL) dan trigliserida dapat mendapatkan jumlah sebenar kolesterol dalam tubuh. Sebaik-baiknya kandungan kolesterol dalam badan seseorang dewasa itu perlu di bawah 5.2 mmol/L.
Kolesterol pula terbahagi kepada dua iaitu kolesterol jahat yang merujuk kepada LDL dan kolesterol baik pula HDL. Katanya, kolesterol jahat iaitu LDL akan membuatkan pembuluh darah tersumbat manakala HDL akan membawa kolesterol ke pembuluh darah untuk dibawa ke hati dan seterusnya akan dikeluarkan dari tubuh. Sehubungan itu, seseorang itu perlu menjaga tahap kolesterol di dalam darah supaya berada dalam keadaan terkawal.

Bagi mereka yang ingin mengurangkan paras kolesterol, perubahan dari segi gaya hidup dan cara pemakanan harus dilakukan, seperti:
 
  • Mengurangkan berat badan sekiranya anda bermasalah dengan berat berlebihan. Untuk mengurangkan atau mengekalkan berat badan, kita perlu menggunakan kalori berlebihan daripada makanan dan mengurangkan pengambilannya mengikut jumlah yang diperlukan. Ini kerana apabila pengambilannya melebihi daripada tenaga yang digunakan, kalori berlebihan akan ditukar kepada lemak dan mengakibatkan pertambahan berat badan.
  • Bersenam secara tetap (sekurang-kurangnya 30 minit senaman tahap sederhana, sekurang-kurangnya 5 kali seminggu) boleh mengurangkan kolesterol total dan kolesterol berbahaya (LDL) serta meningkatkan kolesterol baik (HDL).
  • Merangkumi buah-buahan dan sayuran dalam hidangan harian (5 hidangan sehari) didapati boleh meningkatkan kolesterol HDL
  • Berhenti merokok sekiranya anda seorang perokok memandangkan merokok boleh merendahkan kolesterol HDL
 

Lihat sajalah bagaimana saluran darah ini boleh tersumbat.. Kolestrol yang banyak memang boleh menutup salur darah.. Kesannya>>>>>>>>CER Goolge
Kaedah pengambilan PHYTOCOL-ST ini sangat mudah.. anda harus ambil sebelum memakan makanan-makanan yang berlemak.. Kesimpulannya PHYTOCOL-ST ni harus lah sentiasa ada.. sebab waktu pagi makan nasik lemak, tengahari makan nasik lauk masak lemak.. minum petang pon makan lontong kuah lemak.. makan malam pon makan yang berlemak.. Jadi memang sangat dialu-alukan anda membawa PHYTOCOL-ST ini kemana-mana..
Dah ada pun customer yang grab Phytocol ST ni...untuk fight kolesterol JAHAT katanya..hehe.
  • Perbezaan Phytocol-St Shaklee :
  • Kandungan Fisoterol yang mencukupi seperti yang disarankan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH)
  • Diperbuat daripada campuran bahan yang mengandungi fisoterol yang boleh didapati secara semulajadi daripada sayuran, buah-buahan dan bijian
  • Mengandungi 2000mg fisoterol daripada tumbuhan yang diperlukan tubuh setiap hari.
  • Fisoterol dari tumbuhan telah diuji secara klinikal sebanyk 80 kajian untuk merendahkan paras LDL Kolestrol
  • Halal 
  • Tidak mengandungi perasa, pewarna, perisa atau pengawet.

 
BAGAIMANA FISOTEROL DALAM PHYTOCOL BERFUNGSI ?
 
Fitosterol merupakan pembentuk dinding sel tumbuhan, menghambat penyerapan kolesterol di usus sekaligus mengurangkan kadar kolestrol.

Fitosterol dapat mengatur kadar lemak normal dalam darah.

Dikatakan pengambilan jumlah fitoserol dengan konsisten mampu menurunkan kadar kolestrol 10% hingga 14% dalam masa 2 minggu.
PM saya untuk sebarang pertanyaan
014- 507 57 08

0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top