subhanallah!!!

Journal of Plant Molecular Biologies melaporkan bahawa sekumpulan saintis di Barat telah mengadakan penelitian tentang suara halus yg keluar dari sebahagian tumbuhan yg tidak dpt didengar oleh telinga biasa. Suara tersebut dirakam dgn menggunakan sebuah alat perakam tercanggih. Mereka berjaya menganalisis denyutan suara tersebut sehingga menjadi isyarat-isyarat yg bersifat cahaya elektrik dgn sebuah alat canggih yg bernama Oscilloscope. Denyutan cahaya elektrik itu berulang lebih dari 1000 kali dlm satu detik.

Prof. William Brown dilantik utk memimpin para pakar sains bg mengkaji fenomena tersebut. Setelah 5 hari mengadakan kajian dan penelitian ternyata mereka tidak mampu merungkai persoalan itu. Lalu seorang saintis muslim tersebut mengatakan, “Kami umat Islam tahu makna disebalik fenomena ini, bahkan semenjak 1400 tahun yang lalu!”. Maka para saintis yang hadir pun tersentak dgn pernyataan tersebut dan meminta utk diterangkan. Saintis muslim segera membaca firman Allah SWT, “…Dan tak ada suatu pun melainkan bertasbih dengan memuji-Nya, tetapi kamu sekalian tidak mengerti tasbih mereka. Sesungguhnya dia adalah Maha Penyantun lagi Maha Pengampun.” (QS. Al-Isra`: 44)


Akhirnya profesor William Brown berjumpa dgn saintis muslim itu untuk mendiskusikan tentang agama yg di bawa oleh seorang Nabi yg ummi sebelum 1400 tahun lalu tentang fenomena ini. Maka diterangkan kepadanya tentang Islam. Setelah itu dia diberikan hadiah Al-Quran dan terjemahnya. Selang beberapa hari, profesor William mengadakan ceramah di Universitas Carnich, Miloun dan mengatakan, “Dalam hidup aku, belum pernah menemukan fenomena seperti ini selama 30 tahun melakukan pekerjaan ini dan tidak ada seorang ilmuwan pun dari mereka yg melakukan pengkajian yg sanggup menafsirkan apa makna disebalik fenomena ini. Akan tetapi satu-satunya tafsir yg kita jumpa adalah dalam Al-Qur`an. Hal ini tidak memberikan pilihan lain buatku selain mengucapkan, “Aku bersaksi bahwa tidak ada ilah yang haq melainkan Allah dan bahawa Muhammad adalah hamba dan utusannya!” ucapnya.


www.inspirasihuda.blogspot.com


0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top