Assalamualaikum WBT dan Salam Sejahtera
Hari ini saya nak kongsikan sedikit maklumat tentang Asid folik dan kaitannya terhadap kesuburan.
Asid folik dapat membantu masalah kesuburan lelaki dengan mengurangkan kecacatan kromosom pada sperma. Lelaki di galakkan mengambil asid folik antara 700-1000mcg sehari. Asid folik juga merupakan bahan penting dalam proses spermatogenesis. Apa itu spermatogenesis??Spermatogenesis adalah proses pembentukan dan pematangan spermatozoa (sperma).
Bagi wanita pula, kandungan asid folik yang mencukupi akan menolong wanita mematangkan telur ovum,membantu pembentukan plasenta & proses pelekatan janin di dalam rahim. Supplemen asid folik sangat penting kepada semua wanita sebagai persediaan awal untuk mengandung. Hal ini adalah kerana ia adalah agen pertumbuhan pembinaan sel-sel dalam tubuh. Oleh sebab itu ia sangat penting untuk membentuk saraf tunjang bayi pada peringkat awal kehamilan. Bagi anda yang sedang berusaha untuk hamil,
pengambilan pil asid folik 3-6 bulan sebelum merancang hamil sangat penting! Ia membolehkan tubuh anda bersedia untuk sebarang pertumbuhan atau pembentukan sel-sel baru.
AsidFolik-IbuHamil
Jadi, bagi pasangan yang sukar mendapatkan zuriat, ambil lah supplemen asid folik sebagai salah satu usaha untuk merawat masalah kesuburan yang dialami. Tapi kena ingat bahawa SUPPLEMEN ASID FOLIK BUKAN UBAT KESUBURAN. :)
Hubungi saya untuk penjelasan lebih lanjut tentang suplement yang sesuai untuk anda.
Wasalam,
014-5075708 ( huda)

0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top