Lecithin Shaklee


Kenal pasti lampu isyarat berat badan anda, anda rasa di tahap mana? Lampu hijau anda boleh meneruskan cara hidup seperti biasa dan kekalkan kesihatan di tahap terbaik. Lampu kuning sudah menunjukkan tanda-tanda di peringkat awal yang anda perlu jaga pemakanan, amal cara hidup sihat dan ideal. Lampu merah tentunya anda perlu berusaha untuk mengembalikan berat badan yang normal, keadan anda sekarang mungkin membahayakan anda dan kesannya jika tidak dirasai sekarang, mungkin di masa akan datang.

Berat badan berlebihan agak mengganggu urusan harian anda, ia bukan saja kurang selesa pada pandangan mata, juga membawa mesej amaran bahawa kesihatan anda dalam keadaan perlu berwaspada. Berat badan bertambah tidak terhenti pada bentuk fizikal, juga membawa sama kesan-kesan yang bakal dihadapi untuk jangka masa panjang.

Bagaimana kalau anda meluangkan masa seketika untuk mengambil cakna sedikit sebanyak perihal berat badan berlebihan. Asalkan anda ada semangat untuk berubah dan inginkan trahap kesihatan yang lebih baik, insyaAllah anda akan dapat apa yang anda inginkan selama ini, bukan saja kesihatan yang bertambah baik, juga penampilan anda bertambah segak / berseri dan anda bertambah yakin dengan penampilan diri.

Orang lain tak dapat mengubah diri anda, tapi anda sendiri yang memegang kunci jawapan itu. Ayuh, gunakan kunci tersebut untuk membuka 'pintu' kesihatan anda.

Suplemen yang diperlukan untuk membantu anda menurunkan berat badan ialah Lecithin Shaklee. Bukan setakat berperanan sebagai agen menurunkan berat badan berlebihan, bahkan lebih dari itu Lecithin Shaklee mempunyai manfaat tersendiri untuk kesihatan yang diidamkan.

Kini Lecithin menjadi bualan ramai dalam isu penurunan berat badan berlebihan, menurunkan kadar kolestrol, memecah lemak dan banyak lagi.

Bagaimana kalau saya kongsikan dengan anda tentang fakta Lecithin Shaklee?


Baiklah, Lecitin Shaklee dinamakan “pengemulsi semula jadi” kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak. Dalam kata ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu ‘terapung’ dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat pada dinding membran.

Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan, tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan. Sebagai contoh buat kek, bahan asas itu seperti tepung, gula dan telur. Kalau tiada bahan-bahan asas tersebut, maka tak terhasil kek itu. Lecithin pun begitulah secara ringkasnya. Lecithin boleh diperolehi melalui kuning telur, jagung dan soybeans. Tahukah anda - Soybean Lecithin is the richest cholesterol-free source of lecithin. Apa yang menariknya Lecithin Shaklee adalah bersumberkan dari soybean.

Anda perlu tahu 13 kelebihan tentang Lecithin Shaklee.

  1. Lecithin bertindak sebagai pelarut untuk kolestrol, triglycerides dan lemak-lemak yang lain. Sebab itu ia membantu mencegah penyakit-penyakit seperti high blood pressure, stroke, heart disease, arteri yg mengeras. Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan up to 6000-7000mg sehari jika berhadapan dengan masalah kesihatan yang sebegini. 
  2. Kenapa oanrg yang nak kurus suka lecithin? Sebab ia bertindak mengemulsikan lemak (memecahkan lemak). Tahukah anda, Lecitin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecitin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan. 
  3. Lecithin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat-zat penting dari saluran darah ke dalam sel-sel badan. Tanpa lecithin yg mencukupi, membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan. Banyak faktor seperti bahan-bahan kimia dari persekitaran yg tercemar, bahan-bahan metal, dadah, food additives, pesticides dan banyak lagi. Semuanya menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat-zat, jadi dengan cara menambahkan pengambilan Lecithin, pasti ianya keputusan yg bijak. 
  4. Lecithin membantu mengurangkan atau mencegah penyakit berkaitan hati. 
  5. Lecithin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf. Tanpanya, fungsi saraf ni kurang efisien. Sebab tu orang yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS, dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil lecithin 
  6. Lecitin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, kuman dan bakteria. Di samping itu, struktur lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida. 
  7. Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang, penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter (berkaitan short term memory). Lecitin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan. 
  8. Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter di mana ia menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia. 
  9. Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru-paru, kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi . Sebab itulah ianya berguna bagi mereka yang ada alergi, hay fever, asma, bronkitis dan emphysema. 
  10. Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi joint (sendi-sendi) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang as well as the sistem penghadaman. 
  11. Lecithin adalah zat utk kecantikan. Ianya perlu dalam menghasilkan rambut yang sihat, cantik berkilat, kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema. 
  12. Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine .Sebab itu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala-gejala menopause. 
  13. Lecithin bersama unsur-unsur lain digunakan utk membuat BILE. BILE ini fungsinya pula mencairkan lemak. Pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat-zat seperti vitamin A, D, E dan K ke dalam badan.

*Sebiji lecithin Shaklee mengandungi 530mg of Lecithin. Jadi anda boleh kira sendiri berapa biji anda perlu makan sehari.

Fakta tentang Lecithin ini begitu menarik kan?

Hubungi saya/WhatsApp/SMS di 014-507 5708 untuk membuat pesanan

0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top