Professor Tagata Tagasone, Ketua Jabatan Anatomi dan Embriologi di Universiti of Shiang Mai di Thailand telah mengucap dua kalimah syahadah semasa Persidangan Perubatan Saudi Ke-8 di Riyadh. Dia telah mendapat hidayah apabila diketahui hasil kajian para saintis yg pakar dalam bidang kulit (dermatologi) telah lama diterangkan di dalam Al Quran lebih 1400 tahun yg lalu. Apakah hasil kajian tersebut sehinggakan seorang saintis dermatologi yg hebat terasa begitu bodoh kerana kajiannya yg dianggap canggih telah terdpt dlm Al Quran?

Kajian sains membuktikan bahawa rasa sakit apabila dibakar badan manusia ini adalah pada sel-sel (reseptor sakit) yg terdapat pada kulit manusia. Kulit manusia mempunyai 4 reseptor lain iaitu reseptor sentuh, reseptor haba, reseptor sejuk dan reseptor tekanan. Apabila kulit manusia ini terbakar maka sel-sel yg memberi rasa sakit ini akan musnah. Maka manusia tidak akan merasa sakit lagi apabila sel-sel ini terbakar (tetapi manusia akan mati selepas itu). Jadi kalau diakhirat nanti apabila manusia dibakar dlm api neraka adakah mereka tidak akan merasa sakit, hanya sakit apabila dibakar kali pertama?. Jawapannya ialah ayat Al Quran surah ke 4, ayat ke 56 yang bermaksud:

“Sesungguhnya orang-orang yang menolak ayat-ayat Kami. Kami akan membakar mereka dalam api neraka, Tiap-tiap kali kulit mereka terbakar hangus. Kami akan gantikan kulit mereka dengan kulit yang baru supaya mereka dapat merasa azab sengsara itu, Dan (ingatlah) sesungguhnya Allah adalah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana. (An-Nisaa’ 4:56)

Maka beruntunglah Professor Tagasone yang telah memeluk agama Islam dalam keadaan suci dan bersih.

sharing is loving...
inspirasihuda...

0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top