Siapa tak tak kenal Kedai Makan Nasi Ulam Cikgu? Kalau warga Kelantan sendiri tak kenal, rasanya kena buat IC semula kot

Bercerita tentang sayur ulam ni, terdapat banyak khasiat vitamin di dalamnya. Kita seharusnya bersyukur kerana negara kita dikurniakan dengan pelbagai tumbuhan yang menyumbang kepada kemajuan dan membantu meningkatkan kesihatan.

Badan kita memerlukan khasiat alam yang terdapat dalam ulam sayuran seperti vitamin dan mineral untuk mengekalkan kesihatan. Supplement yang akan 'naco' pada pagi ini ialah vitamin B-Complex Shaklee.

Vitamin B-Complex Shaklee berupa gabungan vitamin larut air yang kompleks. Sekutu vtamin B-Complex Shaklee ini terdiri daripada:

1. B1 (thiamin)
2. B2 (riboflovin)
3. B3 (niacin)
4. B5
5. B6 (pyridoxine)
6. B12 (cobalamine)
7. Acid folic
8. Asid panthothenic
9. Biotin

Peranan setiap sekutu B-Complex Shaklee mempunyai ciri khusus dalam membantu fungsi sistem pertahanan tubuh dan saraf yang sihat. Ia juga membantu dalam penghasilan sel darah merah dan mampu mencegah anemia.

Apakah kepentingan B-Complex terhadap tubuh kita?

-Membantu untuk mengekalkan tisu otak yang sihat, saraf, kulit, mata, rambut, hati dan mulut, serta otot di dalam saluran usus gastro.
-Terlibat dalam penghasilan tenaga dan berguna untuk kemurungan dan stress. Ia adalah nutrien anti-tekanan.
-Diperlukan untuk pembentukan darah, dengan itu, ia membantu mencegah anemia.
-Membantu untuk mengelakkan sawan, epilepsi, dan membantu mengatasi keletihan dan ketagihan makanan.
-Membina rambut yang sihat dan mencegah uban.
-Membantu dalam merawat alergi, menyembuhkan luka, mengawal penyakit jantung, hiperaktif,
-Membina tindak balas imun, mencegah kemandulan, masalah haid, multiple sclerosis, gangguan saraf, skizofrenia, membantu fungsi seksual , kesukaran penglihatan, masalah kehilangan berat badan, dan melindungi terhadap keracunan plumbum.


Dapatkan vitamin B complex natural untuk membantu fungsi tubuh anda

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di: 014-507 5708 atau WahatsApp 014-827 5867. ~ www.inspirasihuda.blogspot.com

0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top