Rakyat Malaysia Bakal Menerima BR1M 2016

Ramai rakyat Malaysia telah menerima Bantuan Rakyat 1Malaysia  (BR1M) pada sesi 2015 dari kerajaan. Duit yang diperolehi tentu saja dapat dimanfaatkan untuk kos kehidupan seperti pendidikan, perubatan, keperluan dapur dan sebagainya. Kini, rakyat Malaysia sekali lagi akan menerima bantuan BR1M 2016 dengan mengemas kini maklumat dan permohonan semula melalui pekeliling yang telah diedarkan awal Disember ini.
Rakyat diberi pilihan untuk mengemaskini maklumat samada melalui sekeping borang yang dihantar melalui pos atau  melakukannya secara atas talian (online) di laman sesawang rasmi LHDN Malaysia e-BR1M.

Maklumat yang perlu dikemas kini semula iaitu:
  1. Maklumat diri / pasangan / tanggungan
  2. Alamat terkini
  3. Nombor telefon terkini
  4. Maklumat akaun bank persendirian
  5. Maklumat waris
Permohonan BR1M 2015 yang telah meninggal atau tidak menggunakan nombor MyKad, pemohon atau waris perlu membuat permohonan semula BR1M 2016 dengan menggunakan MyKad sekiranya berkelayakan.
 
Semoga dengan bantuan ini dapat meringankan beban rakyat dalam menguruskan kehidupan. Pemberian ini mungkin tidak seberapa, namun ianya amat bernilai bagi sesiapa saja yang memerlukannya. BR1M 2016 meneruskan lagi janji kerajaan Malaysia untuk membantu sesiapa jua yang layak memerlukannya.
BR1M 2016, Kemas Kini Maklumat, Permohonan Semula
BR1M 2016

1 comments:

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top