Salam sejahtera kepada semua pembaca blog saya,customer2 saya dan bakal customer saya.Semoga anda berada dalam keadaan sihat dan gembira disamping suami dan anak2.Hari ni saya nak kongsi dengan pembaca sekalian apa itu set kesuburan dan kecantikan.Semestinya para isteri mahu memberi yang terbaik untuk suami mereka kn????Samada dari penampilan mereka dan kesihatan/ kecantikan dalaman mereka..Haaa...kalu para suami nk jadkan hadiah untuk pasangan anda pun boleh.jom kita tengok satu persatu..

1. Vitamin E

Kebanyakan lelaki yang mengambil Vitamin E sekurang-kurangnya seminggu sekali akan mempunyai lebih tenaga dan menikmati hubungan suami isteri berbanding yang tidak mengambilnya.
Manakala wanita pula yang mengambil sekurang-kurang nya selama tiga bulan, akan membantu meningkatkan “sexual desires dan menikmati hubungan CINTA dengan lebih baik. Antioksidan yang seimbang dalam VITAMIN E bertindak menghalang penghasilan radikal bebas akibat tekanan.
Nitrik oksida membantu pelancaran darah di alat sulit lelaki dan membantu ereksi yang lebih baik. Maka VITAMIN-E memang terbukti membantu lelaki terutama yang mengalami tekanan akibat kerja atau masalah kesihatan

Peranan Vitamin E kepada suami:
* Lebih tenaga (seksual)
* Ereksi yang lebih lama
* Lebih mudah terangsang
* Libido yang lebih kuat
* Orgasma yang lebih kerap dan bersemangat

Peranan Vitamin E kepada isteri:
* Lebih tenaga (seksual)
* Lebih mudah terangsang
* Libido yang lebih kuat
* Untuk menstabilkan hormon seks/ kewanitaan, terutama bagi ibu menyusu yang mempunyai kandungan hormon prolaktin (hormon menyusu) yang tinggi.


Lagi info berkenaan vitamin E??






# Menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas.
# Memperbaiki peredaran darah,utk memperbaiki tisu, 
# Melindungi paru2 dari pencemaran udara.
# Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.
# Mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan menguatkan dinding kapilari.
# Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat,
# Mengurangkan risiko Alzheimer (nyanyuk)
# Merendahkan kadar kolesterol.
# Membantu mencegah kanser.
# Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki.
# Vitamin E juga dikenali sebagai ‘vitamin cinta’ kerana ia boleh membantu dalam perhubungan suami isteri.

2. Vitamin B-Complex dan Vitamin C

 Basically tubuh badan manusia memerlukan 12 jenis Vitamin & 7 jenis galian ..Sebiji multivitamin Shaklee ( dipanggil Vitalea with Iron Formula) mengandungi 28 nutrien termasukla 12 vit dan 7 galian ini)…… nah..cukup dah kan yg badan anda perlukan… tapi pasti ada yang tertanya.kenapa perlu mengambil BComplex dan Vitamin C jika multivitamin dah memadai untuk membekalkan semua nutrient yang diperlukan badan……

JOm baca point2 yang saya dah ringkaskan dibawah ni:

· Gaya hidup zaman sekarang telah menyebabkan keperluan badan terhadap kedua2 vitamin ni melebihi jumlah yg dibekalkan oleh multivitamin

· vitamin C dan B complex ini tergolong dalam vitamin larut air. (sebab tu bila kita makan B complex urin dan susu berubah warna).

· kedua-dua vitamin ini dalam kategori fragile atau erti kata lain mudah musnah akibat banyak faktor antaranya, stress.

· Pengambilan pil perancang juga memusnahkan vitamin B dalam badan sedangkan vitamin B ni wajibb woooo untuk wanita..hehe..

· asap rokok dan kenderaan juga boleh menyebabkan kemusnahan vitamin ini.

· terdedah kepada matahari juga menyebabkan kerosakan kepada kedua-dua vitamin ini dalam tubuh manusia.

· mereka yang kurang keyakinan diri, mudah letih, mudah marah, sensitif adalah golongan yang sangat kurang vitamin c dan b complex.

...Pendek kata..kedua2 vitamin ni mudah musnah didalam badan.. jadi sebab tu semua pengambilan vitamin Shaklee yang kami syorkan..pasti mengandungi kedua2 vitamin ni..

sekilas fakta:B Complex sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang), Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa(mood baik..)...

Sekilas fakta : Vitamin C membantu meningkatkan tahap sistem pertahanan badan,kesihatan tulang, gusi, gigi serta juga struktur am badan,membantu memulihkan resdung dan bersin pada waktu pagi,membantu dalam proses pemulihan kudis dan luka,membina kalogen untuk kulit yang sihat,bertindak melindungi sel dlm serangan antioksidan,meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging.





memang penting Vitamin C & B Complex untuk kita setiap hari....

Sebarang pertanyaan boleh sms
0145075708 (Pn Huda)


0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top