Assalamualaikum wbt..

sebelum saya masuk tidur...ingin sekali saya kongsi bersama ibu2 dan bakal2 ibu tentang kepentingan ostematrix ataupun kalsium kepada ibu yang mengandung.Sesetengah ibu hamil minum susu dan ada juga yang xsuka minum susu kan??adakah susu yang ibu2 minum membekalkan kalsium yang cukup untuk ibu dan bayi??


Ostematrix shaklee ini adalah membekalkan nutrien harian termasuk lah KALSIUM yang membantu dalam pembentukkan tulang dan juga gigi. Ia mengandungi Magnesium, Vitamin D dan mineral zink, tembaha dan manganese untuk membantu dan memelihara kesihatan yang baik. Ia berbentuk kaplet yang bersaiz kecil serta bersalut licin yang mudah untuk ditelan



yang penting, ia tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna ataupun bahan pengawet tambahan.
Mengapa kalsium penting kepada ibu hamil?Hal ini kerana :
1- kalsium penting untuk tumbesaran tulang bayi dalam kandungan
2-Mengatasi masalah kaki cramp (simpul biawak)
3-mengelakkan sakit gigi ketika hamil
4-Membantu mengatasi masalah sembelit ketika hamil dan berpantang
5-Mengatasi sakit kaki,kebas kaki,sakit sendi dan tulang belakang
6-Mengatasi keletihan dan sukar bangun tidur
7-Mengatasi rekahan di tumit kaki



Mengapa kita perlu menjaga tulang? Tulang adalah STRUKTUR PENTING dalam tubuh manusia. Tulang juga merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati, dan ginjal. Ia membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas. Adalah penting untuk kita mengekalkan kesihatan tulang secara optima untuk mendapatkan kesihatan optima secara menyeluruh. 



Apa yang ada didalam Kalsium Ostematrix



1. Kalsium - setiap caplets mengandungi 250mg kalsium.Kita digalakkan untuk mengambil 1000mg kalsium setiap hari dengan cara yang baik..bukan lah mengambil sekaligus 1000mg. Kerana ia tidak akan menghasilkan kesan yang baik. Ini kerana, kalsium dapat diserap dengan baik apabila dia diambil dalam dos yang rendah.



Kalsium Ostematrix juga baik diambil bersama makanan.bukannya ketika perut kosong. 



2. Vitamin D - Kalsium memerlukan Vitamin D untuk membantu penyerapan yang baik. Tanpa vitamin D, badan tidak mendapat cukup 'hormon calcitriol' iaitu sebagai vitamin D yang aktif. Bila tidak cukup hormon ini, badan akan mengambil kalsium dari rangka yang sedia ada dan ini boleh melemahkan tulang tulang kita. 







so.. jom dapatkan kalsium (OSTEMATRIX SHAKLEE) untuk mengekalkan ketahanan dan pembentukkan tulang dan gigi yang sihat. tak salah kan melaburkan sedikit untuk penjagaan kesihatan kita..

Saya telah membuat pilihan bijak bersama Shaklee,bagaimana dengan anda??nak cuba??

Hubungi saya di 014-5075708

FB: Nurul Huda


 inspirasihuda.blogspot.com 

  Dapatkan konsultasi dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian dari saya sebagai Shaklee independent distributor anda.

0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top