Kajian Penting Shaklee
Kajian penting yang dipanggil sebagai Shaklee Landmark Study ini memberi penumpuan kepada sejauhmana keberkesanan pengambilan suplemen Shaklee berbanding produk lain yang mengambil masa yang agak panjang melebihi 20 tahun.

Dr. Gladys Block mengutarakan cadangan kepada pihak Shaklee untuk melakukan kajian sejauhmana tahap keberkesanan dan kemaslahatan produk Shaklee yang diambil pengguna dengan kadar menyeluruh untuk jangka masa panjang.

Beliau memilih Shaklee dengan mengambil kira beberapa faktor iaitu :
  1. Shaklee berjaya mengekalkan prestasi baik dan berwibawa
  2. Shaklee dilihat berjaya mengumpulkan pengguna tegar melalui keberkesanan produk yang menjadi sasaran setiap peringkat sepanjang masa.
Setelah Dr. Gladys membentangkan cadangan untuk membuat kajian terhadap suplemen, maka pihak Shaklee  melalui Roger Barnett telah membuka ruang dan menerima cadangan pengkajian tersebut sebagai bukti adanya data saintifik dan ia sebagai kejayaan Shaklee yang menawarkan pilihan terbaik berbanding suplemen lain.

Keterbukaan Shaklee untuk menerima kajian yang dijalankan terhadap produk mereka oleh pihak lain membuktikan jaminan keberkesanan dan keyakinan penggunaannya terhadap dunia. Kajian dari pihak lain bukan suatu yang mudah untuk diterima oleh kebanyakan syarikat lain kerana ia sangat bergantung kepada hasil kajian dan wibawa syarikat setelah memperolehi kajian tersebut.

Landmark Study memilih 3 kategori kumpulan yang menjadi tanda aras penilaian:
  1. Pengamal produk Shaklee yang konsisten menggunakannya melebihi 20 tahun
  2. Pengamal produk yang mengambil multivitamin selain Shaklee
  3. Tidak menggunakan sebarang sebarang suplemen
Hasilnya, mereka yang mengamalkan Shaklee mempunyai kesihatan yang bertambah baik. Melalui pemeriksaan yang dijalankan. Dengan pengambilan suplemen Shaklee berterusan, ia sedikit sebanyak membantu mengurangkan risiko penyakit-penyakit lain yang selalu dihadapi kebanyakan orang. 

Manfaat jangka masa panjang pengambilan Shaklee

Melalui hasil kajian Dr. Gladys terhadap corak pengambilan suplemen dapat dilihat di journal beliau di Shaklee’s Landmark 50th Anniversary Study. Artikel yang diterbitkan pada 2007 ini sentiasa menjadi rujukan ramai dalam membuat kajian dan penilaian.

Kajian ini sebagai bukti tahap keberkesanan dan keselamatan penggunaan suplemen Shaklee diyakini ramai dan diterima sebagai produk yang bermutu dan berwibawa. Berbanding dengan kebanyakan syarikat yang ada pada hari ini belum tentu kajian ini dapat diterima untuk dijalankan kerana mengambil kira banyak faktor.

Ini adalah mutu dan piawaian Shaklee berbanding suplemen lain. Keyakinan terserlah melalui kajian klinikal yang dijalankan. Suplemen Shaklee tidak akan memberi kesan mudarat kepada badan apatah lagi nutrisi ini tidak menjadi pengumpulan toksid sebagaimana produk lain.

InspirasiHuda~
Your Trusted Shaklee Consultant!
ShakleeID 883327 | 014 507 5708

0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top