Sememangnya setiap orang sukakan kulit yang cantik,bersih,gebu dan sihat.Ia menjadi aset penting dalam membina personaliti dan keyakinan diri.Ye tak?Cuba anda bayangkan kalaulah kulit anda kering,penuh dengan jeragat pulak!!apa anda rasa???hihi..tentu cepat-cepat nak cari mekap tebal-tebal kan!!

Hari ni huda cukup gembira kerana banyak dapat ilmu dari Ekin Azhari melalui kelas skincare Mama Ekin Beauty tentang cara menjaga kulit muka dengan betul.Apa yang menariknya,semua tu kita boleh buat sendiri dirumah.Best kan??tak perlu nak tinggal anak semata-mata nak gi spa.

Cara menjaga kulit muka dengan betul
Sebahagian Alatan yang digunakan

Bagaimana Cara Nak Menjaga Kulit Muka Dengan Betul?

 

Kak ekin bagi panduan bagaimana memilih pencuci muka yang bagus dan sesuai untuk jenis kulit kita.Yela kan...sekarang ni banyak pilihan produk dipasaran,jadi lebih baik kita kaji sikit berkaitan produk yang digunakan.Adakah produk kita selamat ataupun mempunyai bahan kimia?Saya sempat menjengah blog siraplimau yang mengatakan kurangkan memakai pencuci muka yang mempunyai bahan kimia yang akan menyebabkan muka kita cepat rosak.Berhati-hatilah memilih pencuci muka ye kawan-kawan.kalau boleh,pilihlah yang natural,berasaskan tumbuhan semulajadi.



Kak Ekin Azhari


Kami belajar bagaimana cara mencuci muka dengan betul dan berkesan.sebelum ni pakai ikut sedap cara je macammana nak pakai..kadang-kadang pulak pakai,kadang-kadang tak.hihi..macammana nak cantik kalau macam tu....

Kami juga belajar bagaimana nak menjaga kulit muka ajar nampak lebih segar serta mengelak kulit muka dari timbul jeragat dan jerawat.

Turut belajar cara bermasker juga.Hari ni baru tahu kenapa perlu bermasker.Buat sendiri dan boleh rasai sendiri perbezaan sebelum bermasker dan selepas.Memang lain sangat!!!Wowww.....

Home skincare bersama Ekin Azhari.

last sekali apa yang kami dapat dari kelas skincare tadi..sebenarnya kalau kita nak kulit muka cantik dan sihat,ia perlu sihat dari dalam dahulu.Barulah ia sihat kulit luaran.Dari luaran itulah kita perlu menjaga kulit muka agar sentiasa sihat.Kalau dalaman tak sihat,maka kulit luaran tidak akan sihat dan cantik sampai bila-bila pun.


Bagaimana nak sihatkan dalaman? Tak lain tak bukan kita mestilah mengamalkan pemakanan sihat,banyakkan makan buah-buahan dan sayuran hijau yang kaya dengan vitamin c , vitamin E dan Kolagen.

Bagi yang mempunyai masalah kulit sensitif,jerawat dan berjeragat bolehlah cuba mengatasi masalah tersebut dengan detox  ( buang toksin )dahulu .

Disini banyak lagi tips kecantikan yang mudah kita amalkan.


Kalaulah kawan-kawan berada di Kelantan,sekitar Kota Bharu khasnya dan berminat nak mengikuti kelas Facial & Makeup Percuma di Mama Ekin Beauty bolehlah berhubung dengan kak ekin sendiri.Semoga dengan sedikit perkongsian dari kelas ini dapat membantu anda membina imej dengan penuh keyakinan dan lebih berketerampilan. Ekin Ahari ~ with love | 019-953 1061 Your Independent Beauty Consultant.

Bagaimana untuk mendapatkan produk Shaklee?

Anda boleh menghubungi kami melalui SMS atau WhatsApp di 014-507 5708 (Nurul Huda) untuk mendapatkan maklumat dan panduan berkenaan suplemen Shaklee. Penghantaran produk melalui Pos Laju Malaysia dan kami juga membuat penghantaran sendiri (COD) ke destinasi anda bagi kawasan Kota Bharu dan sekitarnya.

InspirasiHuda~
Your Trusted Shaklee Consultant!
ShakleeID 883327 | 014 507 5708 








3 comments:

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top