Omega Guard Untuk Pesakit Strok

STROK HABA (Waspada Suhu Panas Negara)

Saya terbaca dalam akhbar Berita Harian Online mengenai suhu panas di Malaysia yang boleh mengakibatkan strok haba. Berita yang dimuatkan pada tahun 2013 ini sentiasa relevan untuk kita sentiasa berwaspada dengan faktor cuaca tidak menentu ini apatah lagi bagi mereka yang mempunyai masalah kesihatan dan perlu mengurangkan aktiviti luar rumah.

Saya mengambil sedikit ulasan daripada  Timbalan Pengarah Bahagian Kawalan Penyakit, Kementerian Kesihatan, Dr Zainal Ariffin Omar, menjelaskan strok haba adalah keadaan kesihatan atau penyakit berkaitan cuaca panas termasuk keletihan dan kelesuan akibat daripada panas.

Beliau yang juga Pakar Perunding Perubatan Kesihatan Awam, berkata setiap individu berisiko menghadapi masalah kesihatan terutama yang berisiko ada penyakit tertentu.

“Malah mereka yang bekerja sebagai buruh, peladang, ahli sukan dan tentera serta kanak-kanak berumur lima tahun ke bawah mudah diserang strok haba. Begitu juga dengan mereka yang menghidapi penyakit darah tinggi, kencing manis dan kelenjar tiroid, risiko berkali ganda terdedah kepada gejala berkenaan,” katanya.

Pembaca boleh melihat artikel penuh di sini

Saranan saya untuk kesihatan yang lebih baik dari sudut pengambilan vitamin / supplement ialah dengan mengambil supplement Shaklee Omega Guard. Omega Guard adalah antara supplement yang dicadangkan untuk mereka yang ingin kesihatan yang lebih baik apatah lagi bagi mereka yang mempunyai masalah kesihatan.

Ketahui dengan lebih banyak lagi manfaat Omega Guard Shaklee ini di sini. Anda tentu gembira dengan tawaran promosi Omega Guard Shaklee pada bulan ini dengan dua set promosi di sini.

Hubungi saya

Nurul Huda
SID 883327
SMS/Call/Whatsapp : 014-507 5708
Email : inspirasihuda@yahoo.com
Facebook : Nurul Huda
Blog : inspirasihuda.blogspot.com

2 comments:

  1. salam, ketika berada di tanah suci, kesihatan mmg sgt perlu dijaga dan agak khuatir dgn heat stroke ni kerana cuaca di sana sgt panas

    BalasPadam
  2. sekarang ni bahaya cuaca panas sejuk hujan, jadi kenalah minum air banyak

    BalasPadam

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top