Assalamualaikum..salam ceria di petang hari..petang ni huda nak berkongsi apa yang telah berubah kepada diri saya sendiri.Sekarang saya tengah hamil anak ke 3,walaupun pada mulanya berita hamil anak ke-3 agak mengejutkan ( jarak dekat antara anak ke2 ) tapi kami suami isteri terima dengan penuh kesyukuran.


Dalam fikiran saya pada waktu itu,tidak lain,melainkan risau tak dapat menyusu nurul izzah ( anak ke-2 ) sampai mencapai usia 2tahun seperti abang adam danial ( anak sulung ).
tapi..alhamdulillah....walaupun hamil,saya masih boleh menyusu atas nasihat doktor.

Saya consume shaklee semasa adam danial ( anak sulung ) berusia 1 tahun kerana susu badan merudum.sejak itu saya rasai perubahan kesihatan saya.

Semasa hamil anak sulung pada tahun 2010,macam2 masalah timbul,HB terlalu rendah,selalu letih dan tidak boleh tidur malam,kena minum air gula,alahan teruk,masalah air kencing kotor,dan diakhir kehamilan saya mempunyai masalah kencing manis.sepanjang kehamilan anak sulung 3 kali saya keluar masuk hospital.


Berbeza pula semasa kehamilan kedua..saya disahkan hamil anak kedua ketika anak sulung berusia 3tahun.pada tahun lepas ( 2013 )...saya mengambil set mengandung lengkap shaklee,tidak mempunyai banyak masalah kecuali HB bawah daripada 11.saya aktif bekerja,drive kereta sampaila waktu sarat mengandung,badan terasa cergas dan sihat,tidak mengganggu tidur malam saya.Tiba masa saya ada tanda2 nak bersalin semasa saya jalan2 bersama mak.shopping masa tu..Sebelum masuk laboor room saya ambil protein ESP,Alhamdulillah..rasa bertenaga lepas bersalin.



Kini .....saya hamil anak ketiga ( 2014 ) , perubahan yang ketara saya rasakan... hamil sambil menyusu.sejak bersalin anak kedua saya mengambil set penyusuan lengkap shaklee sehingga sekarang.Alhamdulillah.walaupun diawal kehamilan,ada juga alahan yang teruk,muntah2..selepas 3bulan.badan saya sihat walaupun tengah hamil,menyusu dan bekerja.Dan yang paling best!! kehamilan kali ni tak de masalah kesihatan.HB ok,Berat badan naik secara ok,tak perlu minum AIR GULA!! pengalaman saya hanya sekali minum air gula..hihi..



Itulah sedikit perkongsian saya pada petang ni..sesungguhnya pengalaman mengandung itu indah..:)

Thanks for reading! :)
semoga bermanfaat...
Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi huda untuk  FREE CONSULTATION
Ingin tahu bagaimana cara nak jadi ahli shaklee??klik dibawah.
HUDA | 014-5075708

1 comments:

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top