Cara Makan Set Kurus Shaklee: Nak Tahu Cara Yang Betul?

Kembali kurus adalah idaman ramai orang terutama wanita. Mereka nampak lebih cantik apabila kurus. Tapi bagi saya, salah satu bonus bila kurus adalah sebab nak jadi lebih sihat. Betul tak? Saya tak kata, kalau gemuk tak sihat, tapi kebanyakan penyakit datang bila berat badan berlebihan. Kesuburan seseorang wanita juga berkurang. Menjadi kurus adalah langkah baik untuk lebih sihat.

Kenapa pilih Set Kurus Shaklee.

Sebab No 1:

Set kurus Shaklee telah menjadi pilihan ribuan orang. Kenapa? Of course la sebab paling utama adalah set kurus Shaklee ni SELAMAT dan SEMULAJADI. Takde orang yang perlu risau tentang kandungannya, sebab Set Kurus ni adalah HALAL dan ada KELULUSAN KKM. Inilah 2 perkara paling orang pentingkan sebab banyak sangat produk untuk kurus dan kelansingan yang merbahaya di pasaran. Ada yang takde kelulusan KKM, ada yang guna bahan terlarang. Ish..Ish.. Bahaya tu.


Sebab No 2:

Cara penurunan berat badan adalah secara sihat. Bukannya bila makan Set Kurus, kita boleh hentam makan semua benda. Kawal makan dan melakukan aktiviti yang membakar kalori adalah BASIC. Bukan kita tinggalkan makan terus. No. No. No. Tapi, kita kurangkan portion makan. Kurangkan karbo (nasi, mee, dll), lebihkan protein (lauk pauk)

Satu lagi. Penurunan berat apabila ambil Set Kurus Shaklee nampaknya agak perlahan.. TAPI tidak akan kembalikan berat asal jika betul caranya. Jangan expect penurunan mendadak ye, sebab ia adalah tidak sihat tau.

Tips dari majalah RAPI Apr 2012
Elakkan Diet Drastik : Pengurangan berat badan sebanyak 1kg sebulan adalah lebih baik drp turun berat badan dgn banyak secara drastik dan mendadak. Ia boleh mengganggu kesihatan dan tidak mustahil jika anda berhenti berdiet, berat badan juga akan bertambah secara mendadak atau lebih teruk dr dahulu.

Haa. Setuju tak dengan statement di atas? Banyak produk kelansingan memberikan janji-janji palsu, tetapi tidak bagi Shaklee.


Apa yang ada dalam Set Kurus Shaklee?

Set Kurus Shaklee menggunakan konsep Bakar - Buang - Bina untuk mengurangkan berat badan penggunanya. Apa itu Bakar? Apa Itu Buang? Apa itu Bina?

Konsep 1 : Bakar.

Bakar yang dimaksudkan adalah bakar lemak. Ada juga orang gelarkan cairkan lemak. Produk yang berkesan untuk cairkan lemak dalam badan adalah Lecithin.





Fungsi utama Lecithin adalah sebagai 'pemecah/pencair lemak' ataupun 'fat emusifier'. Apabila Lecithin 'bertemu' dengan lemak lemak degil, ia akan 'memecahkan dan bercampur/bergabung' dengan lemak-lemak tersebut dan seterusnya membawa ia keluar. Tahukah kita? Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecitin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.

Jom Layan video Demonstrasi bagaimana Lecithin memecahkan molekul lemak dan minyak.



Konsep 2:  Buang

Konsep buang atau detoks ini sangat penting setelah fungsi bakar berlaku. Apabila lemak telah dipecahkan dari dalam badan, ia harus di bawa keluar melalui pembuangan najis supaya tidak tersimpan dalam badan. Produk shaklee yang sangat sesuai untuk fungsi ini adalah Alfalfa.



Konsep detoksifikasi dalam usus ini sebenarnya memberi banyak kelebihan. Bukan sahaja dapat kurangkan berat badan, ia juga dapat mengembalikan tenaga dan mengurangkan risiko barah.

Konsep 3: Bina

Setelah lemak disingkirkan, otot badan perlu dibina semula supaya mengurangkan kesan geleber pada badan akibat lemak yang dibuang. Bagaiman nak bina semula? Dengan protein rumusan khas dari Shaklee iaitu Cinch.



Kebaikan Cinch Shake

Rendah Indeks glisemik = 22; sesuai untuk pengidap kencing manis di mana membantu mengekalkan tahap gula dalam darah yang normal dan memberi tenaga yang konsisten.
Powered by Leucine untuk memelihara otot semsas anda menurunkan berat badan
Mengandungi 24 gram protein untuk setiap hidangan membuatkan anda merasa kenyang
Kandungan serat yang tinggi = 6 gram serat setiap hidangan
Memberi 35% atau lebih Nilai Harian 21 vitamin dan mineral penting
Dihasilkan dari soya bebas GMO (Non GMO Soy)
Tiada perasa tiruan, warna atau pemanis.
Dari kajian klinikal, Cinch membantu menghilangkan lemak yang terdapat pada otot dan dengan bantuan Leucine, akan membina otot dan mengekalkannya dalam bentuk jisim tanpa lemak (lean muscle).

 Pada waktu inilah, ramai pengguna merasa confuse, setelah berminggu menggunakan Set Kurus Shaklee, tetapi tiada pengurangan dari segi berat badan. Jangan risau, ia NORMAL. Kenapa saya kata normal?
Sebab berat statik itu adalah disebabkan pembinaan otot pada badan. TETAPI, anda akan mengalami INCHLOSS ataupun dengn kata lain, pinggul mengecil, peha mengecil dan lengan juga jadi slim. Baju lama dan seluar jeans lama BOLEH PAKAI SEMULA. Best kan???

sebarang pertanyaan boleh hubungi saya di 014-5075708

0 comments:

Catat Ulasan

Saya Nurul Huda Zakaria, Shaklee Independent Distributor (883327) kawasan Kota Bharu, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa. Produk Shaklee diyakini mampu memberi mutu kesihatan yang lebih baik seisi keluarga. Ianya sihat, selamat dan berkesan. Ingin berkongsi tips kejayaan perniagaan dan produk Shaklee hubungi/ whatsapp 014-507 5708. Terima kasih!

 
Inspirasi Huda (Sihat Bersama Vitamin)
Top